وزیر بهداشت امضای فرمانده ستاد مبارزه با کرونای تهران را قبول ندارد

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، از زمان شیوع بیماری کرونا شهروندان سرگردان تصمیم گیری مسئولان هستند. وزارت بهداشت اعلام می کند اجرای طرح ترافیک می تواند به شیوع کرونا دامن بزند. اما شهرداری اصرار دارد که این طرح برای مدیریت شهر و ترافیک آن اجرا شود.جدال بین این دو نهاد مردم را گیج کرده است. طبق یک مصوبه شهرداری ملزم شد تا 29اردیبهشت طرح ترافیک را اجرا نکند.

علیرضا زالی - نماینده وزارت بهداشت و فرمانده ستاد مبارزه با کرونای تهران، محسن هاشمی – رئیس شورای شهر تهران، پیروز حناچی – شهردار تهران، نماینده وزارت کشور، نماینده دادستانی و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در زیر این مصوبه را امضا کرده اند.

شب 28اردیبهشت ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد نباید این مصوبه اجرا شود و تعلیق اجرای طرح ترافیک در تهران را برای یک هفته به تصویب رساندند. امروز صبح، باید طرح ترافیک اجرا می شد چون مصوبه جدیدی نداشت اما شب گذشته وزیر بهداشت طی تماسی با شهردار تهران اعلام می کند در جلسه بعدی ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد اجرای طرح ترافیک تصمیم گیری می شود. وزیر درخواست می کند که تا برگزاری جلسه بعدی ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرای طرح ترافیک به تعویق بیفتد. اما نکته اینجاست که اگر وزیر بهداشت امضای فرمانده ستاد مبارزه با کرونای تهران را قبول ندارد اعلام کند که زالی نماینده ما نیست. اگر ایشان را قبول دارد چرا با افکار عمومی و مردم بازی می کند.

وزیر بهداشت می توانست این تماس را زودتر برقرار کند.از سوی دیگر دولت تمام امکان پرتجمع مانند مشاغل، پاساژها و... را بازگشایی کرده است. چطور فقط اجرای طرح باعث افزایش کرونا می شود؟ ترافیکی که در تهران وجود دارد به دلیل عدم اجرای طرح است. از سوی دیگر شهرداری در ابتدای شیوع بیماری کرونا اعلام کرد که ناوگان عمومی پاسخگوی شهروندان تهرانی نیست اما دولت تاکنون یک اتوبوس یا واگن مترو به شهرداری نداده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 571343 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟