بلوغ دختران دانش آموزان در حلقه بحران  /  وزارت بهداشت چه می کند؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، نظارت بر دستشویی ها،ارتباط های نزدیک دوستانی که می تواند به گرایش های نامناسب ارتباطی ختم شود در مدارس زیاد است شهر بزرگ یا کوچک نیز ندارد ،فرقی نمی کند این دانش آموزان ساکن کجا باشنداین نوع اختلالات رفتاری می تواند شکل بگیرد و مسیر زندگی این دختران دانش آموزان را به بیراهه بکشاند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای آگاهی سازی به دختران و خانواده ها در سنین بلوغ چه اقداماتی داشته است؟ سید حامد برکاتی، مدیرکل سلامت، جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خبرنگار اجتماعی رکنا چنین پاسخ داد: یکی از اقدامات وزارت بهداشت در مدارس دختران این است که دانش آموزان با حضور مادران برخی از مسائل بلوغ را برای آنها بازگو می کند. برخی مادران می گویند ما خودمان می خواستیم این مسائل را به دخترانمان یاد بدهیم و شما برنامه من را با مشکل روبرو کردید. به همین دلیل اول با مادر جلسه آموزشی برگزار شده و صفات ثانویه جنسی و علائم ثانویه بلوغ به آنها گفته می شود. احتمال دارد مادران این مسائل علمی را به صورت سنتی بدانند. پس از آن با اطلاع والدین با دانش آموزان در حد اطلاعات دادن جلسه ای می گذاریم. به بحث آموزش، علائم بلوغ و احتیاطاتی که باید داشته باشند و مسائل بهداشتی که یک پسر یا دختر دانش آموز باید رعایت کند را به آنها آموزش می دهیم.

سطح مداخله وزارت بهداشت در بلوغ کم است

سید حامد برکاتی با اشاره به آموزش درباره بلوغ جنسی دختران، تاکید کرد: تغذیه دوران بلوغ نیز مورد توجه ماست. علائمی که یک دانش آموز 9-10 سالگی را شگفت زده می کند، را به آنها توضیح می دهیم و راه های کنار آمدن با آن را به دانش آموزان آموزش می دهیم. با توجه به محدودیت هایی که برای مداخل در بعضی مسائل داریم، اذعان داریم باید بیش از این در امر بلوغ مداخله داشته باشیم چرا که «یک بلوغ خوب یا یک بلوغ بد،» زیربنای سال های آینده دانش آموز را تحت الشعاع قرار می دهد.

سید حامد برکاتی افزود: در مدارس معاینه وجود ندارد. اگر لازم باشد و در تعامل و جلسه مشاوره مشخص شود که دانش آموزی نیاز به معاینه دارد، به پزشک متخصص یا عمومی ارجاع می شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 569841 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟