چگونه یک مدیر، دورکاری کارمندانش را مدیریت کند؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بیماری همه گیر کروناویروس باعث می شود تا مردم نسبت به امنیت شغلی ، بهداشتی و ایمنی احساس استرس داشته باشند . برخی از کارمندان همچنین هنگام مواجهه با کار از خانه ، ناچارند با استرس رئیس خود که او نیز با یک شرایط تازه مواجه شده است و باید با کارمندانش از دور در ارتباط باشد و مراقب کار کردن آنان هم باشد مواجه شوند.

اغلب مدیران با مواجه با شرایط فعلی که کرونا ایجاد کرده است نمی دانند که چگونه کارمندان دور افتاده خود را کنترل کنند و احساس می کنند که کنترل کافی روی آنان ندارند.

روسا گیج و مبهوت مانده در برابر این شرایط تغییر یافته فعلی از آنجا که فکر می کنند کارمندان شاید در دورکاری به قول معروف از زیر کار در بروند آنها را مجبور می کنند در تمام ساعت کار پاسخگوی تماس ویدئویی باشند . از سوی دیگر این دورکاری ها باعث شده است که ساعت های کاری بعضا اضافه شود و بیشتر از زمانی که در محل کار بودند خود را مشغول به کار می بینند. حتی کارمندان اعلام می کنند که زمان استراحت خود را باید دقیقا اعلام کنند و شرایط به شکلی در دور کاری پیش می رود که انگار تمام لحظات کارمند زیر دوربین مدیر است . این راه و روش درست نیست و ایجاد آن از آنجا شکل گرفته است که مدیران هم در شرایط غیرعادی قرار گرفته و نگران سرنوشت کار خود هستند و از روی این نگرانی وضعیت نامنظمی را برای کارمند ایجاد می کنند.

راه درست چیست؟ به جای کنترل به سمت مدیریت درست بروید و در گام اول باید کارمندان این اطمینان را داد که کارشان در روزهای دورکاری هم بسیار مهم است و حساب و کتاب مالی درستی دارد و برای اینکه خارج از دفتر هستند ،کثر حقوق ندارند.

ارتباط آنلاین روزانه با کارمندان

با کارمندان از راه دور ،بطور روزانه از طریق آنلاین ارتباط برقرار کنید. یک جلسه را بطور منظم برنامه ریزی کنید. این جلسه می تواند هفتگی ، ماهانه یا سالانه باشد.

هر کسی اولویت خاصی را در انجام کارهایش در نظر می‌گیرد؛ کارهای «سریع» یا «خوب». با نشان‌دادن نمونه‌هایی از آنچه که انتظار دارید انجام شود، با اشتراک‌گذاری تقویم و برنامه زمانی مشخص برای زمان‌بندی کارها، اطمینان پیدا کنید که انتظارات شما از کسانی که با آنها به صورت برخط (online) کار می‌کنید، برایشان کاملا روشن است. هرچه آنها نسبت به آنچه می‌خواهند انجام دهند، آگاه‌تر باشند، بهتر می‌توانند از راه دور کار خود را انجام دهند.

مدیریت درست درگیری ها

درگیری‌ها در هر تیمی اتفاق می‌افتند، اما در تیم از راه دور که ارتباط چهره به چهره کمتر اتفاق می‌افتد، دشوارتر است که متوجه این مشکلات شویم. به عنوان مدیریت از راه دور یک تیم باید این درگیری‌ها را درست هنگام بروزشان ببینید و برنامه‌ای برای مبارزه با آن‌ها داشته باشید.

به هر یک از اعضای تیم درگیر در مشاجره اجازه دهید تا دیدگاه خود را از آنچه اتفاق افتاده به اشتراک بگذارند. جلسه برای موافقت یا مخالفت دیگران (از جمله شما به عنوان مدیریت از راه دور یک تیم) نیست. در عوض، این جلسه برای این است که همه احساس کنند صدایشان شنیده می‌شود.

تیم را میکرو کنترل نکنید

تیم خود را میکرو کنترل نکنید، اما ارتباط بسیار کم هم می‌تواند بهره‌وری برخی از کارکنان را پایین بیاورد. البته کارمندان ترجیحات مختلفی دارند، بنابراین آشنایی با افراد و روشی که برای آن‌ها جواب می‌دهد، بر عهده شماست.

 

کدخبر: 565525 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟