راز میان وعده ها برای لاغری

دکتر شهاب اولیایی متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که قانون میان وعده خوردن چیست توضیح داد: میان وعده یکی از مهم ترین بحث های تغذیه ای است که اگر به درستی انجام شود فواید سلامتی بسیار زیادی برای انسان دارد بنابراین به طور کلی متخصصین تغذیه براین باورند که اکثر افراد به غیر از کسانی که بیماری های خاص دارند هرچه تعداد وعده های غذایی خود را بیشتر کنند در حالی که حجم وعده ها کم است برای سلامتی به خصوص سلامتی گوارش آنها بهتر است.

وی ادامه داد: اگر میان وعده ما جوری انتخاب شود که یکسری اتفاقات برای بدن ما رخ بدهد ولع غذا با خورد میان وعده رفع می شود بنابراین ما کم تر در وعده های اصلی غذا میل می کنیم.

این متخصص تغذیه در این خصوص که بهترین میان وعده چه چیزهایی هستند گفت: بهترین میان وعده ها مغزها و میوه ها هستند یعنی اگر ما بتوانیم در این میان وعده ها از واحد های میوه استفاده کنیم که رنج بسیار زیادی از مواد معدنی و چربی مورد نیاز بدن ما را تامین بکند مقادیر بسیاری از نیازمندی های بدن ما تامین شده است.

اولیایی تاکید کرد: میوه جات، سبزی جات، آب میوه جات و آب سبزیجات در میان وعده ها می تواند تامین کننده آب، فیبر و مواد معدنی مورد نیاز بدن باشد.

این متخصص تغذیه در پاسخ به این سوال که هر میان وعده باید چقدر کالری داشته باشد تصریح کرد: به صورت عام نمی توان میزان کالری را برای همه یکسان دانست چراکه میزان کالریسیته در هر سن، وزن، ویژگی های فیزیولوژیک و فعالیت های بدنی یک وضعیت دارد که بر این اساس بین 60 تا 200 کالری در نظر گرفته می شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 565524 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟