چه کسی باید به وزیر تذکر بدهد / آقای وزیر نگاهی به پشت سرتان بیندازید!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، فاصله گذاری فیزیکی یکی از تمهیدات ستاد ملی مبارزه با کرونا بود که به راحتی قابل اجرا نیست. بسیاری ماسک نمی زنند و فاصله گذاری را رعایت نمی کنند. سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا می گویند مصوبات این ستاد برابر با مصوبات شورای عالی امنیت ملی است اما نه مسئولین و نه مردم آنگونه که باید و شاید این مصوبات را رعایت نمی کنند.

هنوز افتتاحیه های غیرضروری با حضور وزیر و چند ده و گاهی چند صد نفر همراه او برگزار می شود.بدون آن که فاصله گذاری رعایت شود و برخی هم در این افتتاحیه ها بدون ماسک و دستکش حاضر می شوند. عملکردها نشان می دهد مسئولان توصیه های بهداشتی را کمتر از مردم جدی می گیرند.

محمد حسین حیدری، مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد نظارتی که بر اجرای مصوبات به خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: لازمه بحث فاصله گذاری اجتماعی یا هر دستورالعملی که مطرح می شود، آموزش های قبلی است. تصویری را از فروشگاه های خارج از کشور دیدم که با دایره فاصله گذاری را علامت گذاری کرده بودند و گربه ای در دایره ایستاده بود و نزدیک مردم نشده بود.

WhatsApp Image 2020-05-04 at 11.44.50

آموزش فاصله گذاری در مدارس

وی با اشاره به این که فاصله گذاری ها در گذشته هم وجود داشته است، افزود: قبل از کانتر فرودگاه یک خط قرمز کشیده شده و قاعده اش این است که پشت آن بایستید. اما بارها شده من پشت خط قرمز ایستادم تا بررسی مدارک فرد جلوتر کارش تمام شود اما کارمند پشت کانتر اعلام کرده که من مدارکم را تحویل دهم. اما در دنیا اینگونه نیست و در مدارس این موضوع را آموزش داده اند. ما قدیمی ها در مدارس آموزش ندیده ایم، به فرزندان مان نیز آموزش ندادند و فکر نمی کنم به نوه هایمان هم آموزش نمی دهند. بنابراین در یک شرایط بحرانی مردم را در فاصله گذاری قرار دادن سخت است.

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: شنبه گذشته که جریان ثبت نام سیم کارت ها برای وام یک میلیونی مطرح شد، تجمعات افراد سرپرست خانوار که اکثرا 60-65 ساله بودند را دیدم. همانجا با معاونت بهداشتی تماس گرفتم و گفتم این موضوع باید جمع شود. تا ظهر آن روز این موضوع جمع شد.

نمی توانیم به وزیر تذکر دهیم

وی افزود: تا جایی که دیدم مردم فهیم که به سلامت خود و جامعه اهمیت می دادند، فاصله گذاری را رعایت کردند و امیدواریم به خیل این افراد اضافه شود. این مردم همان هایی هستند که در خانه ماندند، توصیه های بهداشتی را رعایت کردند و در کاهش بیماران مبتلا به کرونا دخیل هستند.

محمد حسین حیدری تاکید کرد: وقتی یک وزارتخانه مراسم افتتاحیه ای برگزار می شود، همه دور هم جمع می شوند. اگر من چنین جمعی را ببینم در آن شرکت نمی کنم. اما چه کسی باید به وزیر مربوطه این تذکری را بدهد که یک نگاهی به پشت بیندازید، 200نفر سرتان در یک معبر کوچک هستند تا در یک کارخانه مراسم افتتاحیه ای انجام شود. مسئولان باید به این موضوعات توجه کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 564799 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟