دولتمردان یک ماه مستاجر شوند / حرکت مستاجران به سمت خودرو خوابی و حاشیه نشینی

به گزارش گروه خبرنگار اجتماعی رکنا، شیوع کوئید 19 همه اقشار جامعه را مستاصل کرده است .یک سو مالکان هستند که به اجاره هایشان نیازمندند و با افزایش قیمت کالاهای اساسی که هفتگی شده، مجبورند اجاره بها را افزایش دهند تا زندگی شان را تامین کند. از طرف دیگر مستاجرانی که با افزایش اجاره بها توان پرداخت ندارند و باید  خانه دیگری برای زندگی پیدا کنند و افزایش اجاره بها بسیاری از این مستاجران را به حاشیه شهرها می راند.

محمد وحدتی هلان، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در این مورد به خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: اگر مسئولان یک سال که نه، فقط  یک ماه مستاجر شوند، متوجه اوضاع کشور می شوند. متاسفانه در مملکت ما تمام نهادهای نظارتی ، خرید و فروش و  شرایط مستاجری را رها کرده اند و این بازار صاحب ندارد.

بازار بی صاحب مسکن

وی با اشاره به این که تعجب می کنم که دولت همه مسائل را رها کرده و به هیچ چیزی رسیدگی نمی کند، افزود:  هر کسی هر کاری می خواهد انجام می دهد و هر رقمی دوست دارد برای فروش یا اجاره مسکن تعیین می کند و کسی نیست که بر بازار مسکن نظارت داشته باشد .مسکن کمر مردم را شکانده است. درآمدهای کم، گرانی فراوان، تورم زیاد، ولنگاری در بازار باعث شده که قیمت مسکن مشخص نباشد. اگر به این مسائل رسیدگی نشود مردم در مضیقه می مانند. باید به بازار مسکن رسیدگی شود.

افزایش ماشین خوابی در تهران

این نماینده مجلس تاکید کرد: مستاجران به ماشین خوابی و حاشیه کشیده می شوند. این مسائل عوارض اخلاقی فراوانی دارد. وقتی فردی مسکنی ندارد که خانواده اش را در آن سرپناه بدهد مسائل اخلاقی به وجود می آورد. در حاشیه شهرها مشکلات فراوانی وجود دارد که گرانی مسکن هم به این مشکلات دامن می زند و این مشکلات را افزایش می دهد. کسی نیست که به این مسائل بپردازد. در بازار مسکن (خرید و فروش یا اجاره) هر کسی رقم خودش را اعلام می کند و مورد بازخواست هم قرار نمی گیرد. باید قیمت ها مشخص شود تا مردم بدانند اگر تخلفی صورت می گیرد، چه کسی به آن رسیدگی می کند! بی بند و باری در بازار مسکن حاکم شده و مردم کسی را پیدا نمی کنند که در مورد این مسائل حرفشان را به او بگویند.

دولت از مافیان مسکن خبر ندارد

وحدتی هلان با تاکید بر اینکه  متاسفانه دولت از وجود مافیای مسکن خبر ندار و . این جای تاسف دارد ادامه داد : مافیای مسکن در کشور حاکم است ولی دولتی ها می گویند مافیای مسکن نداریم. آنها بسیار غافل هستند. این مافیا تمام رقم های بازار مسکن را تعیین می کنند و کسی نیست که برای مسکن نرخ تعیین کند یا مانع فعالیت مافیای مسکن شود. دولت قیمت یا نرخی برای مسکن تعیین نمی کند. اگر بازار مسکن صاحب داشته باشد، مطمئنا هر کسی سرجای خودش می نشیند و قیمت ها عادلانه می شود. از سوی دیگر کسانی که می خواهند نیازهای مسکن خود را حل کنند، مطمئن هستند که سرشان کلاه نمی رود. اگر سرشان کلاه رفت هم می دانند به مرجعی هست که  قاطعانه با خاطیان برخورد کند.

حل مشکل با ایجاد مشکل

محمد وحدتی هلان / عضو کمیسیون اجتماعی مجلس

قیمت مسکن نسبت به منطقه مشخص شود

وی با اشاره به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، افزود: متاسفانه برای حل یک مشکل در کشور یک مشکل دیگر می آفرینیم. در حمایت از تولیدکننده مسکن آنقدر پیش می رویم که تولیدکننده از حد خود فراتر می رود. در نتیجه برخی سوءاستفاده می کنند. اینطور نیست که از تولیدکننده تا یک حد و اندازه حمایت کنیم. باید قیمت مسکن با توجه به نوع ساخت و منطقه مشخص شود و برای قیمت های بیشتر از آن جریمه و برخوردهای سلبی اعمال شود. نهادهای متولی متاسفانه به وظایف خود عمل نمی کنند در نتیجه هر کس هر قیمتی بخواهد اعلام می کند و کسی با آنها برخورد نمی کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 564352 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟