محسن هاشمی: عذر غیر موجه وزارت بهداشت در مبارزه با کرونا/سلامتی مردم تحت الشعاع عادی شدن وضعیت کشور

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، صحت و سقم آمارهای روزانه اعلام شده توسط وزارت بهداشت از سوی اعضای شورای شهر تهران مورد انتقاد قرار گرفته است. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران تا یکشنبه (31فروردین 1399) واکنشی به این آمارها نداشت اما روز یکشنبه در صحن علنی پارلمان شهری پایتخت از وزارت بهداشت درخواست کرد که حداقل آمارهای تهران به صورت تفکیک شده اعلام شود. اما این موضوع با واکنش تند سخنگوی وزارت بهداشت روبرو شد. حالا محسن هاشمی در رشته توئیت های خود در مورد آمار مبتلایان و فوتی های کرونا نوشت: 1) نباید تقصیرها را به گران مردم بیندازیم، چون دیوار آنها کوتاهتر از مسئولان و دستگاه هاست. مردم براساس میزان اطلاعات و آگاهی خود عمل می کنند و اگر اطلاع رسانی درست و به موقع و با دقت انجام شود، طبیعتا رفتار مردم تابع اطلاعاتشان خواهد بود.

عذر غیرموجه وزارت بهداشت

2) ما در رسانه های رسمی در مورد کرونا تا هفته اول اسفند، به صورت انکار و تکذیب عمل می کردیم، بعد کم کم جدی گرفتیم. این که مسئولان دولتی می گویند تا 30 بهمن خبر نداشتیم، حتی اگر قابل باور باشد به نظر عذرموجهی نمی آید.

تدابیری برای کنترل کرونا

3) وقتی در جهان سه ماه قبل یعنی از آذرماه اخبار شیوع منتشر شد، با تدابیری برای کنترل و تست پیش بینی می شد و بعد از آنهم به دلیل عدم تست کافی، میزان ابتلا به قربانیان با دقت و سرعت لازم به مردم اعلام نشد.

سلامتی مردم تحت الشعاع عادی شدن وضعیت کشور

4) اگر ما دو هفته زودتر موضوع را جدی می گرفتیم، قطعا شاهد کاهش قابل توجه سفرهای نوروزی بودیم و الان هم نباید سلامتی مردم را تحت الشعاع عادی شدن وضعیت کشور و اقتصاد قرار بدهیم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 561786 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟