متقاضیان تست کرونا،  250 تا 500 هزارتومان باید پرداخت کنند/ مبتلایان به کرونا رایگان درمان می شوند

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، در ایران  250 هزار تومان در مراکز دولتی و در مراکز خصوصی 500 هزارتومان از افراد برای انجام تست دریافت می شود . این هزینه با توجه به درآمد مردم و شرایط اقتصادی که کرونا ایجاد کرده است برای قشر متوسط و ضعیف مالی کشور ؛ هزینه بالایی است که می تواند آنها را از رفتن و تست دادن منصرف کند .

اما این نرفتن و تست ندادن می تواند خطرناک باشد زیرا فرد با داشتن این ویروس در شهر و در خانه خود می گردد و افراد دیگری را مبتلا می کند.

کیانوش جهانپور در مورد اخذ مبلغ 250 تا 500هزار تومانی برای تست های بیماری کرونا در گفتگو به خبرنگار رکنا تاکید کرد: برای افرادی که در مراکز سلامت و بهداشت یا بیمارستان ضرورت آن تشخیص داده شده، تست به صورت رایگان انجام می شود.  افرادی که علامت دار هستند می توانند تست بدهند. دولت ژاپن که تست های زیادی را انجام داده روز گذشته اعلام کرد: آمار بالای تست ها اتلاف هزینه است. تستی که برای افراد بدون علامت و بی هدف انجام می شود، سودمندی ندارد. اگر قرار باشد از تمام ایرانی ها تست بگیریم 800 روز طول می کشد. در صورتی که احتمال دارد پس از این تست ها فردی با یک بیمار مراوده داشته باشد و منفی بودن تست ها از بین برود. مجدد توصیه می کنیم افرادی که با بیمار مبتلا به کرونا مواجه شده و بدون علامت هستند خود را در منزل قرنطینه کنند. اگر علامت دار شدند، خدمات پزشکی به او ارائه می شود که بخشی از این خدمات ارائه تست رایگان است.

وی افزود: دادن تست ذهن مردم را به صورت وسواس گونه ای درگیر کرده است. در حالی که تست دادن بی هدف فایده ای ندارد. از سوی دیگر مشخص شده که سیتی اسکن از ریه هم ارزش تشخیصی و حساسیت قبلی را نخواهد داشت.

جهانپور تاکید کرد : افرادی که مبتلا هستند هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند. اما برخی که  می خواهند  تست بدهند باید بدانند برای دستگاه های آزمایشگاهی هزینه بالایی ارائه شده است. حداقل هزینه ها 250 تا 500 هزار تومان است که از آنها اخذ می شود و فقط مبلغ کیت های باکیفیت است و سایر هزینه ها دریافت نمی شود.

کیانوش جهانپور در پایان در پاسخ به این سوال که چه تعداد مبتلا به ایدز در کشور به کرونا مبتلا شده اند  اظهار کرد: تاکنون گزارشی از ابتلا به کوید 19 در افراد و بیماران مبتلایان به بیماری ایدز نداشتیم.

 

کدخبر: 560043 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟