اقتصاد و درمان را با یکدیگر باید در نظر گرفت / دولت در مقابله با کرونا فقط به فکر سرمایه داران نیست + فیلم
حجم ویدیو: 20.62M | مدت زمان ویدیو: 00:03:30

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، امروز 23 فروردین ماه ادارات طبق مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا با دو سوم نیروهای خود و مغازه های خدماتی آغاز بکار کردند . صبح امروز شاهد شلوغی زیادی در خیابان ها و حمل و نقل عمومی بودیم. بنابراین این سوال مطرح می شود که آیا  کرونا از ایران رفته است؟ و اگر نرفته است چرا وقتی همه جهان در حال کم کردن تردد شهری هستند ما به سمت افزایش تردد و اجتماع و بازگشایی ادارات و شرکت ها و ... رفته ایم؟

البته اگر کرونا از بین نرفته باشد که بدون شک چنین است با توجه به شلوغی های امروز با احتساب مدت زمان مبتلا شدن افراد به کرونا بدون شک ما 6 اردیبهشت ماه با یک پیک بیماری روبرو خواهیم بود. نماینده ویژه و ناظر بر اجرای بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا در خصوص علت شرایط و تصمیماتی که در این روزهای کرونایی برای مردم گرفته می شود به خبرنگار اجتماعی رکنا پاسخ داد.

حمل و نقل شهری نزدیک 70 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است

ایرج حریرچی نماینده ویژه وزیر و ناظر بر اجرای بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که امروز شاهد شلوغی خیابان ها و حمل و نقل عمومی بودیم که عواقب آن را در 6 اردیبهشت ماه خواهیم دید گفت: براورد های ما در هفته گذشته با وجود اینکه ترافیک سنگینی نیز شاهد بودیم که موجب نگرانی زیادی هم شد این است که حمل و نقل شهری 60 الی 70 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

دولت فقط به فکر سرمایه داران نیست

وی ادامه داد: درآمد روزانه تعداد زیادی از مردم به کار روزانه آنها وابسته است بنابراین دولت نمی تواند فقط به نظرات کسانی که درآمد ثابت از سازمان ها و نهاد های مختلف دارند و پس اندازشان به حدی است که می توانند بدون هیچ درامدی مدتی زندگی کنند توجه کند.

بحث اقتصاد و درمان را با یکدیگر باید در نظر گرفت

حریرچی تاکید کرد: سلامتی افراد برای ما بسیار مهم است بنابراین خانواده ای که درآمد یک میلیون تومان داشته است و امروز آن پول قطع شده از نظر تغذیه نیاز به منابع دارد تا بتواند سه وعده غذای خود را تامین کند بنابراین ما باید بحث اقتصاد و وضع بهداشت درمان را با یکدیگر در نظر بگیریم.

نماینده ویژه وزیر و ناظر بر اجرای بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا درباره قرنطینه کامل گفت: آن چیزی که به اسم لاک داون گفته می شود به غیر از شهر ووهان که یک کشور یک میلیارد و سیصد چند میلیونی از آن حفاظت می کرد و 40 هزار پزشک و پرستار اضافی بر جمعیت آن شهر تغذیه آن را بر عهده بگیرد هیچ شهری توان اجرای لاک داون را نداشتند.

او در پایان تصریح کرد: با دیدن شبکه های خارجی مانند bbc، cnn، الجزیره و... این مسئله مشهود است که هنوز مردم در لندن، رم، پاریس و حتی نیویورک مردم در خیابان ها هستند. امروز تنها یک نیویورک بیشتر از سایر کشورها مبتلا به کرونا دارد بنابراین ما نباید زیاد این بحث ها را انجام دهیم.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

 

کدخبر: 558289 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟