به گزارش رکنا، مهرزاد حمیدی اظهار کرد: زمانی که مدارس از سوم یا پنجم اسفند ماه تعطیل شدند بلافاصله آموزش و پرورش با صدا و سیما همکاری خوبی انجام داد و از ۱۰ اسفند کلاسهای آموزشی از طریق شبکه آموزش پخش شد و پس از آن شبکه ۴ به جریان آموزش پیوست و شبکه ۲ نیز در حوزه تربیت بدنی دانش‌آموزان اضافه شد.

وی افزود: کار بسیار خوبی از طریق آموزش مجازی دانش آموزان انجام شد و یک جهاد آموزشی اتفاق افتاد، تشکر می‌کنم از معلمانی که به صورت خودجوش و با یک بسیج در کل کشور از طریق آموزش و پرورش و خلاقیت‌های خود این اتفاق را رقم زدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش گفت: ۹۰ درصد دانش‌آموزان تحت پوشش آموزش‌ صدا و سیما و آموزش‌های مجازی معلمان هستند، تا اسفندماه ۷۰ درصد دروس در مدارس ارائه شده بود و هم اکنون بیش از ۸۰ درصد محتوا و در برخی دروس تا ۸۵ درصد محتواها ارائه شده است، در کلاس دوازدهم ۹۰ درصد آموزش‌ها ارائه شده بود که باقیمانده آن هم جبران شد، این روند نشان می‌دهد مدرسه تعطیل است اما آموزش تعطیل نشده است.

حمیدی درباره ادامه تعطیلی مدارس متذکر شد: چند سناریو را پیش‌بینی کرده‌ایم که اگر تعطیلات استمرار یابد چگونه محتوا به اتمام برسد و ارزشیابی از دانش آموزان چگونه باشد، موضوع دیگر نیز این است که ممکن است کنترل بیماری کرونا انجام شود و ستاد کرونا متناسب با آن تصمیم بگیرد و ما نیز به دنبال تصمیم آنها اقدام خواهیم کرد، در شرایط فعلی برای هر حالتی آماده هستیم.

آماده‌ایم سال تحصیلی را اتمام و از ۱۵ شهریور مدارس را باز کنیم

وی بیان کرد: ۸۵ درصد محتوای دروس تدریس شده است و آمادگی داریم سال تحصیلی را به اتمام رسانده و امتحانات را برگزار کنیم و از ۱۵ شهریور دوباره مدارس باز شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: سامانه‌ای را برای رصد ایجاد کرده‌ایم و از ۱۰۷ هزار مدرسه به صورت روزانه گزارش می‌گیریم که ۹۷ هزار مدرسه برنامه‌های خود را گزارش می‌دهند.

هنرستان‌ها روزانه ۵۳ هزار ماسک می‌دوزند

وی ادامه داد: هنرستانهای خیاطی روزانه ۵۳ هزار ماسک تحویل ستادهای ملی کرونا می‌دهند و معلمان و دانش آموزان امکانات را از ستادهای استانی گرفته و ماسک میدوزند همچنین مراقبان بهداشتی مدارس طرح هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت را مد نظر دارند، ۱۵۰۰ دانش‌آموز سفیر سلامت داریم که پویش در خانه بمانیم را راه‌اندازی کرده‌اند همچنین مربیان بهداشت مدارس در جرگه مدافعان سلامت قرار گرفته‌اند.

حمیدی ادامه داد: در حوزه ورزش دانش‌آموزی همکاری خوبی با صدا و سیما آغاز کردیم چون دانش‌آموزان هم اکنون در خانه هستند و امکان این وجود دارد که چاق شوند و فعالیت های حرکتی آن کاهش و عضلات ضعیف شده است، سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که ورزش ایمنی بدن را افزایش داده و استرس را کم می‌کند، فعالیت‌های حرکتی در منزل باعث افزایش ایمنی و نشاط می‌شود.

وی افزود: ۳۳ هزار دبیر تربیت بدنی فعالیت بازی در خانه را طراحی کرده و به دبیرخانه استانی پیشنهاد می‌دهند که غربال می‌شود و برترین‌ها به صدا و سیما ارائه می‌شود؛ خانواده‌ها در خانه هنگام تماشای تلویزیون نیز می‌توانند فعالیت‌های حرکتی را انجام دهند، یکی از راه‌های مقابله با کرونا افزایش ایمنی است و فعالیت ورزشی ایمنی بدن را ارتقا می‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 558096 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟