اگر دوره کرونایی یک سال ادامه بیابد، چهره شهرها چگونه می شود؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، باید کسی یا چیزی  پیدا می شد تا به انسان هشدار بدهد که او مالک زمین نیست. حال کرونا ویروس این کار را به درستی انجام داده است.

بیش از 200 میلیون متر مکعب از گازهای گلخانه ای و دی اکسید کربن کاهش پیدا کرده که همین مسئله دما را نیز پایین آورده است که از نظر محیط زیستی بسیار پر اهمیت است.

حال با این سوال مطرح هستیم که آیا نسل انسان تغییر خواهد کرد؟ اگر ویروس کرونا به مدت یک سال ادامه پیدا بکند چهره شهرها چگونه خواهد بود؟

در حال حاضر ماتیاس هورکس و همکارانش در مرکز پژوهش های رابرت کوخ آلمان مدتی است که به این سوال ها به صورت شبانه روز فکر کرده و تحقیقات گسترده ای را آغاز کرده اند.

بدون شک جهان امروز ما ،تحت تاثیر این ویروس در حال تغییر است . فارغ از تبعات تلخ و دردآور این اپیدمی ،نیمه دیگر آن شنیدنی است چراکه هورکس و همکارانش معتقد هستند که تغییرات شگرف پیش خواهد آمد. فرهنگ مراودات انسانی تغییر کرده و نوع تعاملات با گذشته متفاوت خواهد بود کمااینکه این تغییرات می تواند انسان را که به صورت ذاتی باید در اجتماع باشد به جمع های دوستانه کوچک محدود کند.

بدون شک دیگر خبری از حضور فیزیکی افراد نخواهد بود بلکه تماس های دیجیتالی جایگزین آن خواهند شد از طرفی دلتنگی های آدمی بیشتر می شود که به دلیل سیطره اینترنت، تلفن همراه جای خالی عزیزان را پر خواهد کرد . میزها و صندلی ها خالی خواهند شد.

آری این ویروس تاجدار به ما نشان خواهد داد که سمت روشن تکنولوژی حیاتی است و انسان پس از این ویروس وامدار تکنولوژی خواهد بود.  شاهد تغییر سیستم آموزشی خواهیم بود و ویدیو کنفرانس ها سر فصل علم و آموزش می شوند از طرفی تمام مدارس به ناچار به جدیدترین ابزار علم مجهز خواهند شد و تعاریف بسیاری از علوم دچار تحولی بزرگ خواهد بود.

همه این اتفاق های از نابودی درختان و محیط زیست جلو گیری می کند.قرنطینه درمانی کتاب های خاک خورده را جانی دوباره می دهند تا در دیجیتال منتشر شوند.  در صنایع دستی و هنرهای مبتنی بر فرد نیز یک رنسانس جدید رخ خواهد داد.

مرکز بیولوژیک دانشگاه میشیگان که متشکل از یک تیم محیط زیستی شامل 50 دانشمند است در زمینه محیط زیست پسا کرونا پژوهش هایی کرده اند که حاکی از آن  است این اپیدمی حیات بیولوژیک سیاره زمین را متحول خواهد کرد.

کاهش بیش از 200 میلیون متر مکعب گازهای گلخانه ای و دی اکسید کربن، پایین آمدن دما و حفظ 700 گونه جانواری و گیاهی در حالی که این وضعیت به مدت یک سال ثابت باشد رخ خواهد داد.

آسمان آبی تر، کاهش زباله پلاستیکی، احیا سندیکاها برای حفظ جان انسان ها و باور به این مسئله که انسان مالک این سیاره نیست جزو اثرات مثبت این ویروس است.  دانشمند این تیم تحقیقاتی شرایط را  به عنوان یک تنفس عمیق این سیاره یاد می کند چرا که این سیاره آبی به این اتفاق نیاز شدیدی داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 558053 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟