بی احترامی سفیر چین در تهران به کیانوش جهانپور

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، کیانوش جهانپور سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا شب گذشته در توییتی نوشت: مباحث علمی را هیچگاه نه میتوان و نه باید با ‎سیاست آمیخت، همه محافل آکادمیک دنیا بر پایه اطلاعات اپیدمیولوژیک و گزارش محققین ‎چین، حداقل آنفلوآنزای تیپ A را از ویروس نوپدید ‎کرونا وخیم تر قلمداد کردند، اما امروز یافته ها خلاف این را نشان میدهند بنابراین ما به یافته های خودی اطمینان بیشتری داریم.

همین توییت باعث شد که در فضای مجازی حملاتی از سوی برخی از کاربران ایرانی به جهانپور صورت بگیرد و از سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و سلامت بخواهند که او را تغییر بدهد. تنها دلیل آنها نیز این بود که چرا سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به چین ایراد گرفته است این در حالی است که جهانپور تنها گفته بود که ما به یافته های خودی اطمینان بیشتری داریم.

چند سال قبل بود که خبرنگاران برای برنامه ای به سفارت چین مراجعه کردند که پس از نشست خبری پاکت های پول در اختیار آنها قرار داده شد که در همان زمان بعضی از خبرنگاران و عکاسان پاکت های پول خود را برگرداندن اما عده ای نیز اقدام به این کار نکردند. بنابراین بعید نیست که بعضی از این خبرنگاران بیگانه پرست همان هایی باشند که پاکت های خود را پس ندادند و با این حمله حسن نیت خود را به چین ثابت کردند.

البته کاربران زیادی نیز در توییتر به دفاع از کیانوش جهانپور پرداختند تا اینکه سفیر چین در ایران به زبان انگلیسی زیر توییت جهانپور نوشت: وزارت بهداشت چین هرروز کنفرانس مطبوعاتی برگزار می‌کند. من پیشنهاد می‌کنم برای نتیجه گیری اخبار آنها را با دقت بخوانید.

در پاسخ به این سفیر جهانپور نوشت: بسیار عالی. وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران هم روزانه دو کنفرانس خبری، نشست تخصصی ساعت ۱۱:۳۰ و نشست سخنگو ساعت ۱۴:۳۰ هر روز با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار میکند که تقریبا کم نظیر هست و برای سفرای محترم و اصحاب رسانه در همه کشورها بویژه کشورهای دوست قابل استفاده خواهد بود.

اما سفیر چین در ادامه گفت‌وگوی توییتری با جهانپور نوشت که آقا عزیز ، بنابراین امیدوارم که شما به حقایق و تلاشهای بزرگ مردم چین احترام بگذارید.

پاسخ آخر سفیر چین در تهران به شدت با واکنش کاربران ایرانی روبرو شد چرا که استقال کشورمان را زیر سوال می‌برد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 556815 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟