افرادی که مسافرت بودند 14 روز باید قرنطینه شوند

به گزارش رکنا، حسین فرشیدی جمعه شب در نشستی با خبرنگاران بیان داشت: هیچ کسی حق ندارد ساعتی تفریح خودش را به سلامتی مردم ترجیح بدهد، اینکار از نظر قانون یک ظلم و یک جرم هست و از نظر شرعی هم نامشروع هست.

وی با تاکید بر اینکه تمام مسافرینی که از مسافرت برمی گردند برابر دستورالعمل وزارت بهداشت باید ۱۴ روز قرنطینه شوند، اظهارداشت: حتی باید جرائمی برای این افراد در نظر گرفته بشه به دلیل عدم رعایت یک توصیه مهم بهداشتی که با رعایت نکردن این قانون باعث انتشار بیماری کرونا در استان شده اند.

فرشیدی عنوان کرد: از زمان شروع خطر اپیدمی تاکنون، ۱۳۸۴ نفر به‌عنوان بیمار حاد تنفسی (آنفلوانزا، ذات‌الریه، مشکوک به کرونا و …) در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند که از این تعداد ۱۲۰۴ نفر پس از طی دوره‌ی درمان و بهبودی ترخیص شده‌اند و ۱۰۷ نفر نیز هم‌اکنون بستری هستند.

وی افزود: از این تعداد تاکنون از ۱۰۲۷ نفر به‌علت مشکوک به ابتلاء کرونا نمونه‌گیری شده که نتیجه‌ی آزمایش ۷۸۹ نفر منفی و ۲۲۱ نفر نیز مثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابرازداشت: طی یک روز اخیر نتیجه‌ی آزمایش کرونای ۷ بیمار دیگر در استان (بندرعباس: ۵ نفر / میناب: ۱ نفر / رودان: ۱ نفر) مثبت اعلام شد و براین‌اساس شمار مبتلاشدگان قطعی به کرونا در استان به ۲۲۱ نفر رسید.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طی یک روز اخیر یکی از بیماران مبتلا به کرونا دز بندرعباس (خانم ۳۸ ساله مبتلا به سندروم داون) جان خود را از دست داد و تعداد فوت‌شدگان به ۱۶ نفر رسید.

به گفته وی، بنا به اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان، ۱۸۸ نفر از مبتلاشدگان به کرونا از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند و ۱۷ بیمار نیز هم‌اکنون بستری هستند.

فرشیدی اضافه کرد: شمار مبتلاشدگان به کرونا در شهرستان‌های هرمزگان از ۴ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ به ترتیب در بندرعباس ۱۱۲ نفر (۵ مبتلای جدید)، کیش ۴۳ نفر، قشم ۲۱ نفر، میناب ۱۹ نفر (۱ مبتلای جدید)، بندرلنگه ۷ نفر، حاجی‌آباد ۶ نفر، رودان ۶ نفر (۱ مبتلای جدید)، بستک ۳ نفر، پارسیان: ۲ نفر، بندرخمیر: ۱ نفر و جاسک ۱ نفر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 556011 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟