123 مرحمی برای کودکان مورد خشونت قرار گرفته / چگونه از اورژانس اجتماعی استفاده کنیم؟
حجم ویدیو: 51.07M | مدت زمان ویدیو: 00:06:59

به گزارش رکنا، طیبه خلقی وکیل پایه یک دادگستری با سابقه 22 در امور خانواده فعالیت دارد و همچنین صاحب امتیاز مرکز حقوقی و روانشناسی یسنا است. اهداف او از تاسیس این موسسه و کنار یکدیگر گذاشتن یک مرکز حقوقی و روانشناسی این بوده است که تلفیقی از حق شناسی و خود شناسی را آموزش بدهد. خلقی مولف کتاب های بسیاری است که با وجود موسسه خود برای حل مشکلات فردی و خانواده اقدام کرده است. حدود 200 نفر با او همکاری می‌کنند که در شرایط خاص کارهای مختلف را بر عهده می‌گیرد. همچنین با بهزیستی نیز همکاری هایی داشته است.

خانوم وکیل

حال شرایط اقتصادی کشور بسیار بد است و این مسئله باعث شده است تا خشونت درون جامعه افزایش پیدا کند که اورژانس اجتماعی می‌تواند بسیار موثر باشد

طیبه خلقی مدیریت موسسه حقوقی و روانشناسی یسنا و مولف کتاب خشونت علیه کودکان و زنان، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که جامعه ما چقدر به اورژانس اجتماعی نیاز دارد گفت: خشونت علیه کودکان و زنان در کلیه جوامع وجود دارد. بعضی از این جوامع با یکسری راهکارها درصدد پیشگیری از این مسائل هستند. ما نمی‌توانیم به طور کلی خشونت را در یک جامعه از بین ببریم اما از طریق افزایش دانش و آگاهی مردم می‌توانیم درصد خشونت را کاهش بدهیم.

وی افزود: در ایران از سال 1378 سازمان بهزیستی اورژانس اجتماعی را با شماره 123 راه اندازی کرد تا خشونت علیه زنان، کودکان و خانواده را کاهش دهد که متاسفانه هنوز هم خیلی از مردم جامعه واقف به این نهاد نیستند. به عنوان عضو کوچکی از کانون وکلا و صاحب امتیاز مرکز مشاوره ای یسنا سعی کرده ام که در قالب کتاب اورژانس اجتماعی را برای افراد تشریح کنم.

خلقی درباره کتاب خود بیان کرد: در این کتاب مراحل مختلف استفاده از اورژانس اجتماعی را توضیح داده ام که از چه مرحله ای آغاز می‌شود و افراد چه استفاده هایی از آن می‌کنند.

مدیریت موسسه حقوقی یسنا با بیان اینکه اورژانس اجتماعی فعالیت های گسترده ای را انجام داده است تشریح کرد: اما برای فرهنگ سازی باید از طریق رسانه ها این مسئله اطلاع رسانی شود. چرا که هنوز افراد کمی با آن آشنا هستند. اورژانس اجتماعی به معضلات مربوط به خانواده، زنان و کودکان رسیدگی می‌کند و متاسفانه خانم ها و کودکان ما در زمان خشونت هایی که رخ می‌دهد با پلیس 110 تماس می‌گیرند در حالی که پلیس برای جرایم است و این اورژانس اجتماعی است که مربوط به خانواده می شود.

طیبه خلقی درباره نحوه پذیرش افراد در اورژانس اجتماعی مطرح کرد: افراد می‌توانند با شماره 123 تماس بگیرند البته خود من نیز چندین تماس را از افرادی که احساس خطر داشتند دریافت کرده ام. کودکی 9 ساله بود که از سوی پدرش مورد خشونت قرار می‌گرفت که من به او گفتم با 123 تماس بگیرد در نهایت پدر آن خانواده را خواستند که علاوه بر کلاس های آموزشی در صورت تکرار به دادسرا ها و مراجع قضایی ارجاع داده شود.

این وکیل پایه یک دادگستری در پایان تاکید کرد: در بحث خشونت علیه کودکان و زنان نزدیک 20 سال است که مقالات زیادی را نوشته ام اما با توجه به اینکه مقاله خیلی زود گذر است این مسائل را به صورت کتاب درآورده ام که به صورت روان به مردم آموزش می‌دهد در زمان هایی که مورد خشونت قرار می‌گیرند چه اقداماتی را انجام دهند و حتی فرم هایی که وجود دارد داخل این کتاب از بدو ورود تا انتها استفاده شده است.

با خرید پنج جلد کتاب در قرعه‌کشی پکیج خارجی (۱۰ سفر به استانبول و ۱۰سفر به باکو) و با خرید یک جلد تا چهار جلد کتاب در قرعه‌کشی ۲۰ سفر به کیش قرار می‌گیرید.

موسسه روانشناسی و حقوقی یسنا با مدیریت سرکار خانم طیبه خلقی وکیل پایه یک دادگستری نویسنده پنج جلدکتاب با موضوعات تغییر جنسیت، تابوی ازدواج سفید، رحم اجاره‌ای، خشونت علیه زنان وکودکان، اهدای جنین نیاز شما را در زمینه های مختلف حقوقی و مشاوره ای رفع می‌کند.

WhatsApp Image 2020-01-25 at 19.29.33(1)

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549913 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟