کرونا مسافران ایرانی را آواره فرودگاه های جهان کرد/ جعفرزاده : مسافران را در کمترین زمان به کشور برمی گردانیم  + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 10.09M | مدت زمان ویدیو: 00:01:22

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حتی برگشت ایرانیان به کشور نیز دچار مشکل شده است و مسافرانی که پیش از شیوع کرونا در ایران به سفر برون مرزی رفته یا برای جلسات کاری و مباحث شغلی کشور را ترک  کرده بودند حال برای برگشت دچار مشکل جدی شده اند و راه ها به رویشان بسته شده است.

از جمله این مسافران ، ایرانیانی هستند که روزها است در فرودگاه دوبی آواره مانده اند. نه پولی برای تامین غذا دارند و جای مناسب برای استراحت و اقامت و فریاد دادخواهیشان بلند است ولی همچنان آواره مانده اند.

یکی از این مسافران به خبرنگار رکنا گفت : سه روز است در فرودگاه آواره ایم . غذا نداریم. حتی خرید آب برایم سخت شده است. هرروز هم به تعداد ایرانی های آواره در فرودگاه اضافه می شود .

وی تاکید داشت مقامات ایرانی توجه ای به این آواره ماندن آنها ندارند و سرگردانی در فرودگاه دراین شرایط وضعیت آنان را وخیم کرده است .

رضا جعفرزاده -سخنگوی هواپیمایی کشوری ایران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا در مورد رسیدگی هایی کشور ایران به وضعیت ایرانیان آواره مانده در کشورهای دیگر و نحوه انتقال آنان به کشور چنین گفت : اینگونه نیست که مقامات ایرانی بی تفاوت به آواره ماندن این مسافران در فرودگاه های کشورهای دیگر باشند . سازمان هواپیمایی کشور در حال پیگیری وضعیت مسافران ایرانی در دوبی است.  زمان برگرداندن این مسافران به کشور نیاز به پایان یافتن مراحل قانونی و دریافت مجوز دارد.

جعفرزاده در ادامه گفت: ممنوعیت پرواز از سوی کشورهای دیگر به سمت ایران است و همین امر نیاز به  هماهنگی برای انتقال این مسافران را ایجاد کرده است.  سازمان هواپیمایی کشوری ایران تمام تلاش خود برای انتقال این مسافران در کمترین زمان ممکن را در دستور کار قرار داده است و پیگیری ها در حال انجام است.

 

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 546831 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟