توقف انتقال کرونایی ها از قم به تهران / فقط 5 بیمار منتقل شدند

دکتر کیانوش جهانپور درباره ماجرای انتقال بیمار مبتلا به کرونا از قم به تهران که توسط رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر اعلام شد، گفت: قبل از اینکه کرونا در قم تشخیص داده شود، برخی افراد خودشان به بیمارستان های تهران مراجعه کردند. در عین حال به طور کلی پنج مورد بیمار از قم به تهران منتقل شده بود، اما از زمانیکه تشخیص در قم قطعی شد، بیمارستان قم فعال شده و دیگر بیماران را منتقل نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه ماسک به اندازه کافی وجود دارد، گفت: البته برای افراد عادی استفاده از ماسک را توصیه نمی‌کنیم. ماسک را برای افرادی که در محل حضور دارند و یا افراد پرخطر بر اساس پروتکل‌ها در اختیارشان قرار می‌دهیم.

جهانپور درباره نحوه ابتلای پنج مورد قطعی کرونا، گفت: هنوز به طور دقیق نقشه اپیدمیولوژیک و منبع سرایت و انتقال مشخص نشده است.

وی درباره نحوه دفن دو موردی که براثر کرونا فوت کردند، نیز ادامه داد: مانند سایر موارد بیماری های عفونی که پروتکل دفن مشخصی دارند، افرادی که بر اثر ابتلا به کرونا فوت شدند، بر اساس پروتکل بهداشتی مشخصی دفن می‌شوند و همکاران بهداشت محیط در مراکز بهداشتی استان‌ها و شهرستان‌ها نظارت می‌کنند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544912 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟