خسروی : مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور رسمیت یافت/دریافت شناسه حقوقی، اوایل اسفند ماه

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، امروز در پنجمین نشست شورای ملی توسعه و حمایت از تشکل ها،با تاسیس مجمع ملی جوانان موافقت شد.

صادق خسروی رئیس مجمع ملی جوانان کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا در این خصوص چنین گفت: تقریبا یکسال از آغاز فعالیت هیئت رئیسه مجمع ملی جوانان کشور می گذرد. از ابتدا شروع به کار این مجمع ، هیئت رئیسه دو قول به سازمان های مردم نهاد جوانان در سراسر کشور داده بود.

یکی از قول ها به مشکلاتی برمی گشت که تصور می شد  مجمع ملی در سال های آینده با آن در مسیر فعالیت های خود مواجه خواهد شد و زمانش هم با تغییر دولت ها رخ می داد و احتمال می رفت بخاطر اینکه این مجمع وابسته به دولت است و جایگاه حقوقی مستقلی نداشت ،اسیر نگاه های سلیقه ای شود و کنار گذاشته شود.

اما امروز در جلسه شورای ملی توسعه و حمایت از تشکل ها با تاسیس مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان موافقت شد و قرار شد که به این مجمع شناسه حقوقی اختصاص داده شود و در واقع تا اسفند ماه این ساختار به عنوان یک نهاد حقوقی مستقل معرفی می شود و دیگر هیچ مجموع های نمی تواند با نگاه سلیقه ای این مجمع ملی را کنار بگذارد.

صادق خسروی در خصوص قول دومی که هئیت رئیسه مجمع ملی جوانان به سازمان های مردم نهاد داده بود و حال این قول به عمل رسیده است گفت: مبحث مالی هیئت رئیسه مجمع مورد دومی بود که قول ساماندهی و رفع مشکلات آن را  داده بودیم که با رایزنی که با کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی انجام گرفت و مدیر کل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان در نهایت در ردیف های مالی وزارت ورزش و جوانان، ردیفی برای مجمع ملی جوانان هم اختصاص داده شد.

 

 

 

کدخبر: 542320 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟