شهرداران مناطق در هدایت مددجویان بی پناه به گرم خانه ها کوتاهی نکنند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،دراین جلسه چند تن از شهروندان درخواست هایی پیرامون آرای صادر شده توسط کمیسیون ماده 100 داشتند که دکتر فخاری و شهردار منطقه بر اجرای دقیق احکام صادره از این کمیسیون تاکید کردند.

اهم درخواست های شهروندان به شرح زیر بود:

1- اعتراض به رای کمیسیون ماده 100 ملکی که مورد استفاده تجاری قرار گرفته بود. درخواست برای بخشش جرایم این کمیسیون از سوی شهردار به علت غیرقانونی بودن با مخالت روبرو شد و در نهایت مصوب گردید که جرایم در 3 قسط اخذ گردد.

2_ درخواست یکی دیگر از شهروندان نیز به علت مخالفت با طرح تفصیلی رد شد. همچنین با درخواست دیگری برای تمدید وقت اجرای احکام کمیسیون ماده 100 به مدت دو هفته موافقت گردید.

3- همچنین یکی از شهروندان در ملکی مسکونی عملیات تجاری انجام داده بود که منجر به صدور رای کمیسیون ماده 100 شده بود. درخواست به ابطال این رای به شهرداری منطقه ارائه داده شد که خلاف قانون بود اما با توجه به اینکه اقدامات این شخص فرهنگی بود قرار بر این شد با توجه به اینکه امکان تغییر کاربری از مسکونی به اداری وجود دارد؛ بعد از اجرای رای کمیسیون ماده 100؛ شهرداری به جهت تغییرکاربری از مسکونی به اداری در چارچوب قانون مساعدت کند.

4_ یکی از شهروندان تخلفی در ساخت و ساز داشت که شهرداری جلوگیره کرده بود. شهرداری مصوب کرده بود که جریمه تخلف (عوارض) پرداخت شود که در مرحله بعد مجوز قانونی صادر شود. درخواست این شهروند برای اجازه ساخت قبل از پرداخت عوارض با مخالفت روبرو شد.

×گزارش شهردار منطقه به عضو شورای شهر

 شهردار منطقه با ارائه گزارش به الهام فخاری ، عضو شورای شهر تهران در مورد درآمدهای منطقه از اجرای طرح ممیزی در منطقه خبر داد که با اجرای این طرح رتبه شهرداری منطقه از 19 به 3 ارتقا یافته و این درآمد با توجه به اینکه 53 درصد منطقه داری بافت فرسوده است، حاصل شده. وی تاکید کرد: البته بخشی از ساخت و سازها به علت به صرفه نبودن لغو شده است.

×اعتراض مردم به ایجاد مددسرا دربافت شهری

شهردار منطقه با اشاره به اعتراض مردم به ایجاد اسکان ومددسرا دربافت های مسکونی منطق گفت: امروز تجربه بین المللی بر ایجاد مراکز نگهداری و گرم خانه ها در خارج از بافت مسکونی تاکید دارند اما شهرداری منطقه در صورت تامین اعتبارات حاضر به ساخت مددسرا در منطقه  10 است.

×تاکید بر ساخت مدد سرا در منطقه10

الهام فخاری رئیس کمیسیون اجتماعی شهر تهران تاکید کرد: اگر مددسراها در فضای خارج از بافت مسکونی ایجاد شود شاهد مخالفت مردمی با آن نخواهیم بود. ضمن اینکه مددسراها نباید آنقدر هم از بافت شهری دور باشد که عملا مددجو به آن مراجعه نکند همچنین خدمات مددسراها نیز باید مطابق استاندارها باشد که نه برای شهروندان و نه برای مددجو مشکلی ایجاد نشود. فخاری تاکید کرد:بودجه ایجاد چنین مددسراهایی به طور خاص در سال گذشته در لایحه بودجه امسال دیده شده بود و با تکمیل بودجه در سال آینده امیدواریم این مددسراها در چرخه خدمات رسانی به شهروندان ممدجو قرار گیرد.

× ایجاد مدد سرا و گرمخانه سیار اولویت شهرداری منطقه باشد

الهام فخاری خطاب به شهرار منطقه  گفت: با توجه به کاهش دما و احتمال یخ زدگی مددجویان در شب های سرد می توان اتوبوس های سیار را مجهز کرد تا پناه موقتی برای مددجویان ایجاد شود. به عبارت بهتر به این روش می توان گرمخانه سیار ایجاد کرد. ضمن اینکه با فقدان وجود گرمخانه در منطقه 10ضمن جمع آوری مددجویان ؛از شهردار محترم درخواست می شود مددجویان را به مددسراهای مناطق مجاور منتقل کند. زیرا تنها بخشی از این مددجویان معتاد بود و اشخاص در معرض آسیب فراوانی در کنار آنها حضور دارند.

× فقر غذایی عامل بحران های اجتماعی

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهرتهران افزود: بسیاری از این افراد دچار فقر غذایی هستند و از این منظر ممکن است با آسیب های دیگری روبرو شود. همچنین با هماهنگی هایی که با کانون وکلا صورت گرفته باید به سمت جامعه پذیری این دسته از مددجویان حرکت کرد. اکنون حدود 25 هزار نفر تحت پوشش مددجویان قرار دارند. از این جهت سایر شهرداران منطق در هدایت سایر مددجویان بی پناه به گرمخانه ها اهتمام ورزند

 

کدخبر: 528132 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟