هادیانفر:  اعمال جریمه به خودروهای فاقد معاینه فنی / روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه +فیلم
حجم ویدیو: 55.06M | مدت زمان ویدیو: 00:06:22

به گزارش رکنا، کمال هادیانفر صبح امروز در حاشیه آئین اختتامیه جشنواره انضباط  شهری درباره موضوع آلودگی هوای کلانشهرها گفت: درخصوص آلودگی هوا گزارشی را به دادستان کشور، رئیس سازمان بازرسی و رئیس قوه قضائیه ارائه دادیم و نظر ما تاکید بر اجرای دقیق ماده ۸ هوای پاک است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که به پلیس واگذار شد اعمال جریمه به خودروهای فاقد معاینه فنی است که در حال اجراست و در شهرها اگر خودرویی معاینه فنی نداشته باشد،روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه می شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به جریمه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی در ۸ ماهه ابتدایی سال جاری در تهران ادامه داد: ماموران ناجا در کلانشهرها علی رغم آلودگی شدید، به مردم خدمات ارائه می دهند.

هادیانفر با بیان اینکه ۶۰ درصد اتوبوس ها در سن فرسودگی هستند خاطرنشان کرد: برای حل معضل آلودگی هوای کلانشهرها، همه نهادها و سازمان ها بابد پای کار باشند.

شناسایی ۸۸ هزار راننده متخلف در سه سال اخیر

 هادیانفر اظهار کرد: معتقدیم در بحث تسهیل ترددها همه نهادها و سازمان ها باید پلیس راهور را یاری کنند و ما در اوایل اجرای طرح بستن کمربند ایمنی، از حضور فیزیکی ماموران در خیابان ها استفاده کردیم اما این اقدام تاثیر چندانی در نهادینه شدن این موضوع نداشت بلکه اقدامی که منجر به نهادینه شدن بستن کمربند هنگام رانندگی شد، فرهنگ سازی بود.

وی با بیان اینکه امروزه ۹۹ درصد رانندگان از کمربند ایمنی ایتفاده می کنند، اظهار کرد: در سال ۸۵، حدود ۲۷ هزار نفر در جاده ها و شهرها فوت کردند و بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر مجروح شدند، اما این آمار امروزه کاهش پیدا کرده است که همیاران پلیس در این امر نقش مهمی را ایفا کردند، به طوری که اقدامات این افراد ۱۸ درصد در تخلفات کاهش ایجاد کرده است.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر ۸۸ هزار راننده متخلف شناسایی شدند، اما ما معتقدیم در بحث کاهش تصادفات و جان باختگان رانندگی همه نهادها باید احساس وظیفه کنند و طبق قانون ۳۳ سازمان در کشور در حوزه مسائل ترافیکی نقش جدی دارند.

هادیانفر گفت: امیدواریم با یاری همگان بتوانیم آمار تلفات ناشی از تصادفات را کاهش دهیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 527598 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟