کوت عبدا... اهواز را دریابید !
حجم ویدیو: 22.96M | مدت زمان ویدیو: 00:03:29

به گزارش رکنا، علی ساری در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از شرایط نامناسب زندگی در کوت عبدا... گفت: کوت عبدا... مرکز شهرستان کارون، شهر جدیدی است که در زمستان ۱۳۹۱ از ادغام مناطق کوت عبدالله، استیشن، خزامی، درویشیه، شریعتی‌یک، کوت نواصر، کوی منتظری، گاومیش آباد، گندمکار و هادی‌آباد ایجاد گردیده‌ است.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی، افزود: مردم این منطقه جنوبی کشور به لحاظ امکانات شهری و بهداشتی در پایین‌ترین سطح رفاه هستند، در حوزه آبرسانی با روشن کردن پمپ خانگی می‌توانند از آب آشامیدنی برخوردار شوند آن هم اب بدون تصفیه درست در اختیار آنها قرار می‌گیرد، در کنار این مشکلات جمعیت ۶۰ هزار نفری کوت عبدا… خانه‌هایشان را روی تالاب‌ها بنا کرده‌اند در هنگام بارش باران دراین منطقه و شهرهای مثل کارون، حمیدیه و کازرون غرق در آب می‌شوند تا جایی که آب باران به داخل خانه اهالی این مناطق هم هجوم می آورد.

آب و فاضلاب دو مسئله مهم در جنوب کشور

نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: فاضلاب و آب دو مسئله جداگانه در این مناطق هستند، که در خصوص پروژه آب و فاضلاب اقداماتی صورت گرفته شده است البته پروژه ای در اول شهریور سال 96 برای مدت زمان دو سال شروع شد ما تا کنون چند ماه هم از زمان تکمیل پروژه تمام شده ولی هنوز ناتمام است.

بارش باران عاملی بر بالا آمدن فاضلاب

ساری در خصوص مشکلات مردم اهواز تصریح کرد: نبود تصفیه خانه و ایستگاه‌های پمپاژ و شبکه‌های کامل الگوی فاضلاب از مشکلات عمده شهرهای اهواز علی‌الخصوص کوت عبدا… است دلایل متفاوتی مثل ریزش و یا نبود ظرفیت لازم عامل گرفتگی فاضلاب در این منطقه است و در حال حاضر جوابگوی هدایت بارش باران نیست؛ چند درصد شهر با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، فاضلاب و تصفیه‌ خانه‌هایی افتتاح شده ولی ۴۰ درصد کلکتورهای اهواز و کارون هنوز که هنوز است تکمیل نشده است در این بین نه تنها کلکتورهای تکمیل نیست بلکه آب و فاضلاب هم به دلیل نبود تصفیه خانه به رودخانه‌ها هدایت می‌شوند و با بارندگی آب رودخانه بالا آمده و زندگی مردم با فاضلاب درهم می‌آمیزد.

وی یادآور شد: هر ساله با شروع پاییز جولان فاضلاب در کوچه و پس کوچه‌های و خانه‌های مردم کوت عبدا… و شهرهای خوزستان می‌بینیم، بوی تعفن آور فاضلاب باعث شیوع بیماری بین مردم کوت عبدا... و شهرهای نامبرده شده است؛ فاضلاب و تصفیه خانه‌های این مناطق باید موردبازسازی قرار بگیرند، کوتاهی شهرداری درحل این مشکل باعث شده که این معضل به حالت بحران خود را نشان دهد و این کوتاهی، تنها از طرف شهردار بوده است.

سلامت مردم جنوب کشور در خطر است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: شهردار قدیمی نبود بودجه را بهانه کرده شهردار جدید این مشکل را از طرف فاضلاب می‌داند، این موضوع باید از طرف دولت مورد بررسی قرار بگیرد و دولت باید به خوزستان و مشکلات آن توجه کند چرا که این شهر جزئی از ایران است در مورد تامین اعتبار آن نباید کوتاهی کند سلامتی مردم این شهر زیر مدیریت نادرست شهردار در خطر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 526523 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟