به گزارش رکنا، صادق ضیاییان مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی طی امروز و فردا و اوایل صبح روز دوشنبه پایداری جو در کلانشهرها بویژه تهران، اصفهان، قم، اراک و مشهد ادامه دارد.

وی از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: از بعدازظهر روز دوشنبه با ورود سامانه جدید بارشی ابتدا در مناطقی از غرب و مرکز کشور و سپس استان های تهران و مرکزی شاهد بارش باران خواهیم بود.

ضیاییان ادامه داد: روز سه شنبه سامانه بارشی استان های ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، مرکزی، چهار محال و بختیاری و خوزستان را تحت تاثیر قرار می دهد، ضمن آنکه طی روزهای دوشنبه و سه شنبه بارش برف و باران در استان های گیلان، مازندران، شرق گلستان، اردبیل و زنجان دور از انتظار نیست.

کاهش دمای تهران در راه است

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طی روزهای آتی رگبار و رعد و برق در برخی استان های کشور خواهیم داشت، بیان کرد: بنابر نقشه های هواشناسی روز سه شنبه در استان های جنوب خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس، اصفهان، غرب یزد، دامنه جنوبی رشته کوه البرز واقع در استان های قزوین، البرز و تهران رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید را خواهیم داشت و همواره برای استان های چهار محال و بختیاری، غرب اصفهان و خراسان شمالی بارش برف و باران پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی روز سه شنبه از کشور خارج می شود، گفت: روز چهارشنبه تنها در مناطق شرقی و سواحل دریای خزر بارش پراکنده خواهیم داشت.

به گفته مدیر کل پیش بینی هشدارسازمان هواشناسی، با ورود سامانه جدید بارشی، بارش ها در استان های کرمانشاه، لرستان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد شدت می گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه دمای تهران طی روز‌های آینده کاهش می‌یابد، تصریح کرد: طی روز‌های شنبه و یکشنبه بیشینه دما ۱۵ درجه سانتی‌گراد، دوشنبه ۱۳ درجه سانتی‌گراد و سه‌شنبه ۹ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 522008 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟