شوک بزرگ به توریست های خارجی در ایران / قیمت ها یک روزه 3 برابر شدند! + جزییات

به گزارش رکنا، هیچ شکی نیست تاریخ ایران برای توریست های خارجی مهمترین جاذبه گردشگری است و حالا تصور کنید یک خارجی بودجه سفر به ایران را طبق تعرفه های معمول بسته باشد و به ایران سفر کرده باشد اما فقط در یک روز آن هم بدون اطلاع رسانی قبلی سازمان میراث فرهنگی و مدیران اماکن تاریخی قیمت بازدید از این اماکن ناگهان سه برابر شود.

مطمئنا توریست های خارجی از لحاظ مالی به تنگنا می خورند و مجبور هستند تصمیماتی بگیرند که در شان کشور ایران نیست.افزایش قیمت ها یک روال عادی در کشورهاست اما باید با اطلاع قبلی بوده باشد تا توریست ها در کشور مبدا نسبت به هزینه های افزایش یافته که آژانس های توریستی اطلاع رسانی می کنند بودجه سفرشان را ببندند. 

مدیر یکی از آژانس های مسافرتی به خبرنگار رکنا گفت: چنین تصمیم گیری ناگهانی در افزایش قیمت ورودی توریست های خارجی به اماکن عمومی آنچنان مسافران را ناراحت کرد که خیلی ها ابراز داشتند اینگونه رفتار بی احترامی به توریست محسوب می شود و باید از قبل اعلام می شد که قصد افزایش قیمت ها را دارند.

وی تاکید کرد: بسیاری از آژانس های مسافرتی خارجی نیز امروز با مواجه شدن با این اتفاق و اعتراض مسافران خارجی که شاید مهمترین سفرشان به ایران بازدید از اماکن تاریخی است اعلام کردند که نام ایران را از لیست سفرهای پیشنهادی خود برای مسافران خارج خواهند کرد.

وی در خصوص اینکه آیا افزایش قیمت و تفاوت قیمت بلیت برای بازدید از اماکن عمومی بین شهروند آن کشور با توریست در کشورهای دیگر وجود دارد یا خیر؟ گفت : در اکثر کشورهای اروپایی چنین تفاوتی وجود ندارد! و اگر هم چنین تصمیماتی قرار است  گرفته شود از چند وقت قبل به آژانس ها اعلام می شود تا مسافران با ورود به کشور مقصد ناگهان با افزایش قیمت ها مواجه نشوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 512635 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟