آخرین وضعیت ‌مرز مهران/ ‌جمعیت زائران در مرز ۳ برابر شد

به گزارش رکنا، لهجه‌ها، چهره‌ها، شماره پلاک ماشین‌ها و آدرس روی اتوبوس‌های خط واحد از مهران، ایرانی کوچک ساخته‌اند، اینجا تکیه کلام همه مرز است و زیارت و کربلا و بین‌الحرمین و بر درب منازل و معابر و ادارات و مساجد این شهر تابلویی زیبا بدین مضمون "بیت‌الحسین آماده پذیرایی از میهمانان حضرت عشق (ع) است؛ قدمتان بر روی چشم، لطفا بر ما منت بگذارید" نصب است.

مرز مهران حکایت دیگری دارد. این شهر که اکنون در تصرف قلوب دلدادگان حسینی است انگار نسبت خود را از مبدا تا مقصد با زائران معلوم و از نظر معنوی «هویت مکانی» ویژه‌ای یافته است مردم و مسئولان این دیار بر آنند "تا بیت الحسین مهران" کم و کسری نداشته باشد و رنجش زائری ممکن نشود.

عبور 122 هزار زائر در مرز مهران طی 24 ساعت گذشته

احمد کرمی‌ از عبور‌ 122 هزار زائر در مرز مهران طی 24 ساعت گذشته خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته و تا ساعت 11:00 امروز سه‌شنبه 16 مهرماه 98 بیش از 122 هزار زائر از مرز مهران خارج شده‌اند.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: تردد زائران در مرز مهران روان و بدون مشکل با حداکثر توقف 3 ثانیه‌ای در گیت‌های کنترلی انجام می‌شود.

استقرار موکب‌ها در 21 نقطه ایلام

 

کرمی به استقرار موکب‌ها در 21 نقطه ایلام اشاره کرد و یادآور شد: جانمایی 21 نقطه ایلام جهت استقرار موکب‌ها انجام شده ‌و در جانمایی‌های انجام شده موکب‌ها استقرار و به خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی فعال هستند.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام خاطر‌نشان کرد: در سه راهی کارزان با مساعدت بنیاد مستضعفان و کارخانه سیمان یک موکب دائمی بسیار قوی و بی‌نظیر با بخش‌های مختلف ساخته شده و امسال به زائران خدمات ارائه می‌دهد.

وی گفت: موکب دیگر نیز در پایانه مهران با وسعت پنج هکتاری و یک وسعت 2 و هشت دهم هکتاری جانمایی و متناسب با ارائه خدمات با مهندسی اسلامی ایرانی طراحی شده و برای سال آینده نقشه‌های آن در اختیار استان‌های معین قرار داده می‌شود.

تردد بیش از 4 میلیون و 800 هزار خودرو در استان ایلام

محمد حسنی از افزایش تردد 12 درصدی وسایل نقلیه نسبت به مدت مشابه در مهران خبر داد و اظهار داشت: تردد در مهران بی‌سابقه است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از ثبت تردد بیش از 4 میلیون و 800 هزار خودرو در استان ایلام در بازه زمانی ابتدای ماه محرم تاکنون خبر داد و یادآور شد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 12 درصد افزایش داشته است.

حسنی، پرترددترین محورهای استان ایلام را در این مدت (ابتدای ماه محرم تاکنون) محور ایلام - صالح آباد - مهران بیان کرد و گفت: این میزان تردد نیز به نسبت مدت مشابه سال گذشته 48 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

امن‌ترین مرز برای تردد، مرز بین‌المللی مهران است

اسد قاسمی فرماندار مهران نیز با بیان اینکه لحظه به لحظه و روز به روز به جمعیت زائرانی که مرز مهران را برای مشرف شدن به دروازه عتبات عالیات انتخاب می‌کنند بیشتر می‌شود به طوری که جمعیت این عزیزان روز شانزدهم مهرماه 98 نسبت به روزهای دیگر هفته جاری سه برابر شد.

وی با بیان اینکه تدابیر لازم برای برگشت زوار اربعین حسینی فراهم ‌شده و پیش‌بینی می‌شود اکثریت زائرانی که از مرزهای سه‌گانه کشور خارج ‌شده‌اند، به لحاظ نزدیکی برای برگشت مرز مهران را انتخاب کنند ، ادامه داد: با توجه به لغو روادید، پیش‌بینی می‌شود آمار تردد از مرز مهران نسبت به ایام اربعین سال گذشته دو برابر افزایش یابد.

فرماندار مهران تاکید کرد: همه مرزهای جمهوری اسلامی ایران که زائران از آنها تردد می‌کنند، دارای امنیت هستند اما با قاطعیت می‌توان گفت امن‌ترین مرز برای تردد، مرز بین‌المللی مهران است.

قاسمی تصریح کرد:نام مردم مهران به عنوان خدام حسین(ع) در تاریخ ثبت شده و در سال 91 که هنوز سازماندهی درستی انجام نشده بود مردم خانه‌های خود را باز کردند و در اختیار زائران قرار دادند و امروز بسیاری از کارهایی که در حوزه اربعین انجام می‌دهیم مردمی است و مدیریت دولتی فقط مربوط به آماده کردن زیرساخت‌ها‌ست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 508739 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟