طوفان شدید و  تندباد در راه آذربایجان غربی

به گزارش رکنا، امیرعباس جعفری با اشاره به پیش بینی هواشناسی استان مبنی بر وقوع تندباد و طوفان در برخی مناطق استان طی امروز و فردا افزود: بر اساس پیش بینی هواشناشی استان امروز در برخی مناطق استان شاهد وزش تندبادشدید و نیز وقوع طوفان در برخی مناطق استان خواهیم بود که ضرورت رعایت نکات ایمنی از سوی مردم راطلب می کند.پ

وی ادامه داد: در این راستا طی ساعات ظهر امروزشنبه تندبادهایی با سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر درساعت اکثر شهرهای استان به خصوص در مرکز استان به وقوع می پیوندد.

جعفری خاطرنشان کرد: به سبب وقوع این تندباد شدید تا بسیار شدید احتمال وارد آمدن خساراتی به درختان تاسیسات شهری، تاسیسات انتقال نیرو و سقوط اجسام، درختان و... وجود داردکه ضرورت هوشیاری مردم را طلب می کند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: زمان وقوع تندباد و پدیده گرد و غبار به مردم سراسر استان هشدار داد و توصیه کرد در زمان تندباد از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

جعفری مردم را از ایستادن در مکان‌هایی که احتمال سقوط اشیائی مانند تابلو، داربست، منازل نیمه ساخت، سازه‌های غیر مستحکم و حتی سفال بام‌ها وجود دارد، منع و بر رعایت این نکات در راستای حفظ سلامت شهروندان تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی از مردم خواست پیش از وقوع تندباد، آب و گاز منزل را قطع و پس از اتمام طوفان از سلامت کامل سیستم‌های گرمایشی گازی اطمینان حاصل کنند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر بارش ها، وقوع رعد و برق، صاعقه و طوفان نیز پیش بینی شده است، تاکید کرد: مردم از ایستادن در مکان های مرتفع، کنار درختان، داربست های فلزی، کنار تابلوها و مکان هایی که کارهای عمرانی صورت می گیرد نیز پرهیز کرده و همچنین اشیای فلزی نصب شده در پشت بام های خود را برای جلوگیری از افتادن بر سر افراد جمع آوری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی همچنین از دامداران، کشاورزان و عشایر نیز خواست از چرای دام های خود در مناطقی که احتمال وقوع سیل وجود دارد، پرهیز کنند تا شاهد خسارت های مالی نشوند.

هواشناسی آذربایجان غربی نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: باتوجه به افزایش گردایان خطوط همفشار طی امروز شنبه شاهد وزش باد شدید بین ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهیم بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 504785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟