حسین شهبازی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده وزش باد در برخی ساعات امروز (۱۴ تیر) است، گفت: از این رو احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق وجود دارد.

او ادامه داد: همچنین با افزایش تابش نور خورشید در طول روز شرایط برای شکل گیری آلاینده ازن فراهم می‌شود و غلظت این آلاینده بین ساعات ۱۳ الی ۱۸ امروز به بیشترین مقدار می‌رسد که کاهش کیفیت هوا طی برخی ساعات را به دنبال دارد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه گفت: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا افزایش موقتی غلظت آلاینده ازن و ذرات معلق در برخی ساعات امروز سبب برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق شهر تهران می‌شود.

شهبازی با اشاره به اینکه به تدریج طی امشب از میزان ناپایداری جوی کاسته می‌شود، گفت: با تداوم این شرایط تا صبح فردا (۱۵ تیر)، همراه با ازدیاد تردد خودروها در اولین روز کاری هفته، احتمال افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها طی صبح فردا وجود دارد.

او افزود: به تدریج با تغییر شرایط جوی در طول روز، بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود و برای برخی ساعات بعد ازظهر وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود که احتمال خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران همچنین دمای هوا در تهران تا روز آینده کاهش جزیی دارد.

شهبازی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۱۰۴ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۹۵ در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

هوای تهران از ابتدای تیر ماه تاکنون ۶ روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز در شرایط ناسالم برای همه قرار داشته که علت آن در تمام این هفت روز، افزایش غلظت آلاینده ازن بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 486682 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟