به گزارش رکنا، بنابر گزارش هواشناسی ۲۳ شهر و منطقه خراسان رضوی در معرض بارش شدید قرار دارند.

بر همین اساس اداره پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی و اقلیمی، نخستین اخطاریه گروه پیش‌بینی و هواشناسی خراسان رضوی خطاب به مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی صادر شد که بدین شرح است: به استحضار می‌رساند پیروی بولتن‌های صادره، بر اساس تحلیل نقشه‌های و مدل‌های هواشناسی سامانه بارشی در حال گسترش به نواحی شمال‌شرق کشور از جمله خراسان رضوی است.

بر اساس تمهیدات و آماده‌باش‌های بحران مهدی یعقوبی، سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد در برنامه سفربخیر سیمای خراسان رضوی اظهار کرد: ۱۰۲ تانکر مکشی برای جمع‌آوری آب و ۹ دستگاه پمپ مکنده قوی در محل‌هایی که امکان آب گرفتگی در آنها پیش‌بینی می‌شود مستقر هستند.

۹۵ دستگاه موتور پمپ سیار در سطح مناطق توزیع شده است.

اطلاع رسانی‌های لازم برای عدم اتراق در بوستان‌های وکیل آباد، چهل بازه، خورشید، حاشیه کشف رود و هفت حوض داده شده است.

شهروندان می‌توانند موارد آبگرفتگی را به ۱۳۷ به صورت ۲۴ ساعته اطلاع دهند و همچنین برای آبگرفتگی منازل با ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس بگیرند.

حسن‌جعفری، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تصریح کرد: تمام نیروها و دستگاه‌ها وتجهیزات در آماده باش کامل هستند. در این دوروز اخطار داده شده تمامی مرخص‌ها لغو و حدود 110 نیرو به کار برگشته‌اند و آماده خدمت هستند.

با توجه به حوادث اخیر مردم نیز بخاطر تلفات شهرهای دیگه مضطرب شده اند و امشب به سوله های بحران پناه برده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 466189 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟