به گزارش رکنا، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مرگ روناک کودک ۳ ساله اراکی به دلیل قصور دندانپزشکی و به کما رفتن امیر علی به همین دلیل گفت: در خصوص قصور پزشکی قانون مصوب وجود ندارد و این اتفاقات مربوط به صنف است.

کریمی افزود: در این موارد سازمان نظام پزشکی به عنوان صنف پزشکی مربوطه به جریان ورود پیدا کرده و پس از بررسی‌های لازم به صورت تخصصی تشخیص می‌دهد که قصور پزشکی رخ داده است یا خیر و در صورت تشخیص قصور میزان آن را تعیین و اعلام می‌کند.

وی اضافه کرد: در صورتی که قصوری رخ دهد و شکایتی از سوی اشخاص نسبت به یک پزشک مطرح شود، ابتدا نظام پزشکی و سبب دادگاه به موضوع ورود پیدا کرده و پس از تعیین کارشناس و صدور نظریه رأی را صادر می‌کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ممکن است به قصور پزشکی در قانون اشاره شده باشد، اما جزئیات آن به عنوان یک تعهد شغلی حساب می شود و پزشک معالج باید کار خود را با دقت تمام انجام دهد و در صورت رخ دادن قصور پزشکی برخورد با آن پزشک خاطی به عهده‌ سازمان نظام پزشکی است.

مرگ روناک کودک ۳ ساله اراکی و به دنبال آن به کما رفتن امیر علی که قصور دندانپزشک خاطی که منجر به این حادثه شد، واکنش‌های مختلف مردمی را در پی داشت و مردم خواستار رسیدگی و برخورد جدی و قانونی با پزشکان متخلف شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 458850 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟