3 طلاقه شدن زنان مسلمان جرم است!+عکس

به گزارش گروه ترجمه رکنا، مجلس نمایندگان هند، قانون Law حفاظت از حقوق در مورد ازدواج، زنان مسلمان را که نیز قانون سه گانه طلاق نامیده شده است تصویب کرد.

پیش از آن، اصلاحات تعدادی از اعضای مخالف توسط مجلس رد شد. این لایحه باعث می شود که همه اعلامیه های سه گانه طلاق، لغو و غیرقانونی باشد.

این قانون گفتن طلاق سه گانه را یک کار قابل مجازات با حبس تا سه سال اعلام و این لایحه حقوق زنان مسلمان را در مورد حکم ازدواج 2018 جایگزین خواهد کرد.

دادگاه عالی هند در پی اعتراضات زنان مسلمان اعلام کرده بود قانونی که به مردان مسلمان اجازه می‌دهد تا زنانشان را صرفا با سه بار ادای کلمه طلاق به زبان عربی طلاق دهند، بر خلاف قانون اساسی هند است.

بر این اساس دولت هند نیز به دنبال آن بود تا با تصویب قانونی در این باره، به صراحت این کار را ممنوع و به جرمی تبدیل کند که نمی‌توان هیچ قرار وثیقه‌ای نیز در قبال آن دریافت کرد.

راوی شانکار، وزیر دادگستری هند گفت که دولت رای دادگاه عالی را یک بار دیگر تایید کرد زیرا با وجود رای دادگاه، باز هم این تخلف در هند انجام می‌شد.

بر اساس دستورالعمل جدید دولت، از این به بعد متخلفان بازداشت شده و پس از محاکمه نیز به دست‌ کم سه سال زندان Prison محکوم می‌شوند.

برخی این دستورالعمل را که در حمایت از حقوق زنان مسلمان تهیه شده، تلاش نارندرا مودی نخست وزیر هند برای جلب نظر زنان مسلمان دارای حق رای توصیف کرده‌اند.

نارندرا مودی ماه گذشته خطاب به زنان اعلام کرد که تا زمانی که در این باره عدالت حاکم نشود، از تلاش دست برنمی‌دارد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 448222 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟