دق مرگم نکن پسر،فکر نان کن که خربزه آب است!

به گزارش رکنا، اگر حرف من پیرمرد را به گوش بگیری ،عقل خودت را به کار بیندازی و با امید و هدف دار تلاش کنی مطمئن باش موفق و عاقبت به خیر می شوی. اما اگر همین طوری چشم بسته پیش بروی حتی با بر آ ورده شدن آ رزوهای واهی ات هم نخواهی توانست راه به جایی ببری و آ ینده ات را بسازی.

دغدغه پدر پیر برای پسر جوانش فایده ای ندارد. کبک پسر جوان سر به هوا خروس می خواند و مدام با پدر پیرش یکی به دو می کند . تمام هوش و حواس او به مسابقات مختلف و خرید کالاهایی است که جایزه دارند و هروقت پای صحبتش می نشینی می گوید خدا را چه دیدی ،شاید جایزه ای برنده شدم و سرمایه زندگی ام کردم. او هربار که از این خیال واهی سرخورده می شود عصبی و پرخاشگر شده و در لاک خودش فرو می رود. اگر چه بیشتر اوقات عصبانی و پرخاشگر است و با این فکر غلط و رفتار اشتباه پدرش را ذره ذره آب می کند. در مطالعه احوال پسر جوان و خانواده اش می بینیم فرزند این خانواده در خانه ای بزرگ شده که پدر و مادر تا چند وقت قبل عادت کرده بودند سر مسائل پوچ و الکی سرهمدیگر داد و فریاد راه بیندازند. آنها در واقع به فرزند خود آموخته اند سازش کردن یعنی باخت و باید تمام تلاشش این باشدکه ثابت کندبه هر قیمتی شده حق با او است .

پسر جوان از رفتارهای اشتباه والدینش درسال های کودکی زندگی خود به این نتیجه رسیده که تحمل بدرفتاری دیگران غیر ممکن است. او این چنین بزرگ شده و در هرکاری انتظار داشته فقط و فقط برنده شود. پسر خانواده هر چه بزرگتر می شد یاد گرفت به این باور بیشتر پای بندی کند که اگر زور نگوید حرفش را نمی تواند به کرسی بنشاند و آن گاه هیچ امیدی به آ ینده نیست. او همیشه خواسته به هر شکل ممکن بر دیگران تاثیر بگذارد و زمانی که می دید آن طور که انتظار دارد مورد توجه دیگران قرار نمی گیرد در صدد بوده از راه پرخاشگری با آ نها ارتباط برقرار کند. اگر چه بررسی این مشکل پسر جوان نیازمند مطالعه دقیق و کارشناسی است اما عواملی که گفتیم نیز دست به دست هم داده اند تا او پرخاشگر،تندخو و عصبی بار بیایدو نتواند گلیم خود را از آ ب بکشد.« امید» در زندگی چیز خوبی است اما مهم تر و بهتر از آ ن شناخت چیزهای خوبی است که باید شالوده امیدواری و هدفمندی افراد بشوند.

این که آدم در یک مسابقه یا از خرید یک کالا ،برنده جایزه ای بشود چیز خوبی است. اما این که چگونه در مسابقه زندگی و به کار بستن افکار درست و منطقی برنده آ رامش و خوشبختی و بهروزی بشویم جایزه ای است که خدا به ما وعده داده و ارزش دارد.

اگر می خواهیم سازنده خوبی برای آ ینده باشیم و درلحظه زندگی خود برنده واقعی شویم باید به خود بیائیم ،توانایی ها و استعدادهای خود را بشناسیم و با درک درست از موقعیت هایی که داریم از لحظه لحظه زندگی خود لذت و بهره ببریم.

خطای امروز ما و نا آگاهی از مهارت های زندگی هم عمر گرانقیمت مان را ضایع می کند و هم می تواند آ ثار مخربی روی روح و روان و سرنوشت اطرافیان و به خصوص فرزندان مان داشته باشد.

تغییر را از همین لحظه و از خودمان شروع کنیم و مایه آ رامش و اطمینان دیگران و تکیه گاه آنان باشیم تا مبادا فردا در پیچ و خم اشتباهات دیروز خود حیران و سرگردان بمانیم.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 437432 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟