وقتی پیچ 7 سانتی در بدن بیمار جا ماند! + عکس  جالب

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، از دردها و ناله‌های مادر برایمان تعریف می‌کند، از بی‌خوابی‌های شبانه بر بالین مادرش سخن می‌گوید، از دردها و رنج‌هایی که به دلیل غفلت یک پزشک Doctor گریبان‌گیر مادرش شده‌است.

از لحن صدا و بغض گلویش پیداست که مادرش سختی زیادی کشیده و کسی نیست که پاسخ‌گوی این دردها باشد، برایمان از اتفاقات رخ داده در بیمارستان تعریف می‌کند و می‌گوید: همه چیز از حادثه Incident زمین خوردن و شکستن استخوان لگن مادر شروع شد؛ پس از این اتفاق ناگوار به برای پیگیری درمان به بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه کردیم اما به دلیل شلوغی بیمارستان بیمار از آنجا به یک بیمارستان خصوصی انتقال یافت.

پرداخت زیرمیزی شرط عمل جراحی

خیالمان از اینکه مادرم را به بیمارستان خصوصی منتقل کرده‌اند آسوده بود و تقریبا مطمئن بودیم که درمان بیمار به بهترین شکل انجام می‌شود؛ پس از گذشت دو روز و انجام مراحل تشخیصی مادر تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما قبل از عمل جراحی پزشک به بهانه‌های مختلف از انجام عمل خودداری بعمل آورد و در نهایت از ما درخواست زیرمیزی کرد؛ ما نیز برای بهتر انجام شدن عمل مجبور به پرداخت مبلغ درخواستی شدیم!

مادر به اتاق عمل منتقل می‌شود، اما پس از گذشت ده دقیقه وی را از اتاق عمل خارج می‌کنند و پزشک بیهوشی نیز اعلام می‌کند باید برای انجام بیهوشی به حسابش مبلغی را واریز کنیم.

کش و قوس ها بالاخره به پایان می‌رسد و در نهایت پزشکان عمل جراحی را انجام و به پایان می‌رسانند؛ مادر پس از گذشت حدود 2 ساعت از اتاق عمل خارج می‌شود و پزشک جراح اعلام می‌کند که عمل جراحی با موفقیت انجام شده است.

ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان؛ برای تهیه پانسمان

بعد از گذشت دو روز که مادرم در « آی سی یو» بستری بوده است به دلیل رسیدگی نامناسب پرسنل بیمارستان، بیمار گرفتار زخم بستر می‌شود که در آن زمان مسئولان بیمارستان برای خرید پانسمان‌ها بارها و بارها ما را به خارج از بیمارستان ارجاع دادند تا اینکه با پیگیری‌های انجام شده بالاخره هزینه پانسمان به ما برگشت داده شد.

چند روز پس از مرخص شدن مادر از بیمارستان درد شدید در قسمت شکم احساس می‌شود که همین موضوع باعث شد تا برای پیگیری موضوع دوباره به بیمارستان مراجعه کنیم که پزشک پس از معاینه مادر به ما گفت که وی به افسردگی مبتلا شده است و برایش قرص‌های ضد افسردگی تجویز کرد.

پیچ 7 سانتی‌متری در شکم بیمار!

پس از گذشت 44 روز و بهتر نشدن وضعیت مادر انجام مجدد «سی تی اسکن» برای بیمار تجویز شد و به ما اعلام شد که یکی از پیچ‌های پلاتین‌های استفاده شده در لگن شل شده است! این موضوع که نگرانی ما دوچندان کرده بود باعث شد تا به مطب پزشک دیگری مراجعه کنیم که وی نیز به ما اعلام کرد که پیچ 7 سانتی متری پلاتین در بدن بیمار جا مانده است و باید هرچه سریع تر بیمار دوباره تحت عمل جراحی قرار گیرد.

پس از آن وقتی با پزشک اولیه تماس گرفتیم به ما اعلام کرد که من وظیفه‌ای در قبال بیمار شما ندارم و در حال حاضر نیز هزاران کیلومتر با شما فاصله دارم و تنها می‌توانم داروی مسکن برای مادرتان تجویز کنم.

زمانی که مادر برای بار دیگر تحت عمل جراحی قرار گرفت پزشک پیچ 7 سانتی متری خارج شده از بدن مادر را به ما نشان داد و اعلام کرد که معجزه رخ داده اما عوارض این خطای پزشکی گریبان مادر را گرفته است، به طوری که عصب پای بیمار آسیب دیده و با اینکه 9 ماه از انجام این عمل درمانی گذشته است بیمار توان حرکت دادن مچ پای خود را ندارد و از درد شدید رنج می برد.

پس از انجام شکایت از پزشک، کمیسیون پزشکی به ما اعلام کرد که آسیب عصب پا از عوارض جراحی بوده اما سایر پزشکان با تاکید به ما علام کردند که این آسیب به دلیل خطای پزشک است و متاسفانه اکنون کسی پاسخگوی درد کشیدن‌ها و ناله‌های شبانه مادر من نیست...

۵ هزار شاکی در سال ۹۵

علی فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی درباره خطاهای پزشکی گفت: پزشک در مقابل کاری که انجام می‌دهد مسئولیت دارد؛ مسئولیت مدنی بخش انتظامیسازمان نظام پزشکی این است که قوانین و آئین نامه‌هایی را که وضع می‌شود، رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه هر صنفی برای احترام به حقوق گیرندگان خدمت و رعایت حقوق ارائه دهندگان باید یک سری قوانین و آیین نامه‌ها را وعظ کنند، گفت: تخلف از این‌ موارد را تخلف انتظامی می‌گویند؛ در سال ٩٥ ما حدود ٥ هزار شاکی داشتیم که به دادسرا‌های نظام پزشکی کل کشور مراجعه کردند؛ در دادسرا‌ها ما دادستانی داریم که بعد از تشکیل پرونده کار‌های کارشناسی انجام می‌دهد که منجر به صدور قرار‌های کیفر خواست می‌شود.

دادسرا و ٢٠٢ هیئت بدوی در سازمان نظام پزشکی

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: وقتی کادر درمان دچار خطایی شوند، ما پرونده هایشان را به هیئت بدوی کل کشور می‌فرستیم که در نهایت منجر به صدور کیفر خواست می‌شود، در کل کشور ما حدود ٢٠٠ دادسرا و ٢٠٢ هیئت بدوی داریم که هیئت کشوری، ترکیبی ١٣ نفری متشکل از قاضی Judge قانونی، دندان پزشکان و داروسازان زبده است.

فتاحی اظهار کرد: این افراد در کنار هم یک گروه بسیار قوی تشکیل داده اند که به صدور رای پرونده می‌پردازند؛ این رای انتظامی از تذکر شروع می‌شود و به محرومیت‌های موقت، محرومیت‌های منطقه ای و داخلی ختم می‌شود، اگر شاکی ما به رای این آراء معترض شوند، در هیئت‌های تجدید نظر که در مراکز استان داریم به پرونده رسیدگی و رای صادر می‌شود.

٤٠ درصد از پرونده‌های قصور پزشکی به صدور کیفر خواست منجر می‌شود

فتاحی اظهار کرد: یکی از این وظایف معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی حمایت از حقوق بیمار است و بعد از آن حمایت از حقوق پزشک مطرح می‌شود؛ وظیفه اصلی حوزه‌های انتظامی سازمان رسیدگی به شکایات است تا حقوق بیمار رعایت شود.

وی در خصوص آمار شکایت از قصور پزشکی در دادسراها و سازمان نظام پزشکی گفت: ما آمار بسیار مشابهی با هم داریم، ٤٠ درصد از پرونده‌های قصور پزشکی به صدور کیفر خواست منجر می شود؛ یعنی این پرونده‌ها منجر به محرومیت پزشک یا کادر درمانی شده است و در دادسرا‌های عمومی انقلاب هم این آمار‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: آمار شکایت از کادر پزشکی به ازای هر ده هزار نفر، ٦ درصد و به ازای هر ١٠٠ نفر، ٢ درصد است اما کیفر خواست ١٠٠ درصدی نشان می‌دهد که ما با معیار‌ها خودمان فاصله داریم.

فتاحی عنوان کرد: ما صنفی به موضوع نگاه نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم که با عدالت و کار کارشناسی به پرونده‌ها رسیدگی شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فیلم حمله مرد شیطان صفت به زن ایرانی در فروشگاه لوازم آرایش + تصویر

ماجرای عکس‌های بی حجاب دختر یک مسئول ایرانی چیست؟ + عکس

صحنه وحشتناک قتل یکی ازشرورهای تهران + فیلم

زن دایی ام مرا با پسر دایی ام در شرایط بد در زیر زمین دید / شیرین 15 ساله چاره ای جز سکوت نداشت!

زایمان زن بیوه 2 سال بعد از مرگ شوهرش! + عکس

زن جوان حواسش به پسر همسایه دوستش بود / پرنده خشمگین جوان تبهکار را دستگیر کرد ! + عکس

خدا به این تروریست بی رحم مرگ داد ! + عکس

شهلا عینکی در تهران جولان می داد! + فیلم گفتگو

دامادی که شب حجله کنار مادرش خوابید / عروس شکایت کرد

تجاوز حیوانات به دختر جوان / وحشی ترین قاچاقچی چه بلایی سر دختر جوان آورد؟! + عکس

اقدام احمقانه / دزدان از لحظه سرقت بی ام و عروس و داماد فیلم گرفتند!+ فیلم گفتگو

تجاوز به سمیرا در خانه دوست خواستگارش / حامد اجازه همخوابی را به دوستش داد + عکس

زندگی زن شوهرداری که مثل فیلم های ترکیه ای کثیف بود ! / او مرد غریبه را برای همخوابی به خانه اش برد

 

کدخبر: 407380 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟