واکنش ر.اعتمادی به خبر وام نجومی مهران مدیری / سردبیر خوب کیست؟ + فیلم
حجم ویدیو: 50.04M | مدت زمان ویدیو: 00:07:06

به گزارش گروه فرهنگی رکنا: اعتمادی بنیانگذار و سردبیر اولین مجله با مخاطب ویژه نسل جوان ایران بود. مجله جوانان از نشریات مؤسسه اطلاعات در سال های دهه چهل و پنجاه با سردبیری اعتمادی (۱۳۴۵–۱۳۵۹) به یکی از پرفروش‌ترین مجلات ایران تبدیل شد که فراتر از مرزهای ایران حتی در دیگر کشورهای فارسی‌زبان همانند افغانستان و تاجیکستان هواداران خود را داشت.

وی بیشتر کتاب‌هایش را با نام مستعار ر. اعتمادی به چاپ رسانده‌است. او بیشتر شهرت ادبی‌اش را به خاطر سوژه‌های داستان‌های خود دارد. 

ر. اعتمادی یکی از معدود رمان نویسان معاصر ایرانی است که چندین نسل جوان ایران علی‌رغم همه محدودیت‌های چاپ کتاب هایش، بسیاری از کتاب‌های او را خوانده‌اند و می‌شناسند.

رکنا برای معرفی این پیشکسوت و انتشار تجربیات وی به گفتگو با او پرداخت که شرح آن به صورت مکتوب و تصویری در 4 شب آینده و راس ساعت 21 منتشر خواهد شد.

ر.اعتمادی در ششمین قسمت از مصاحبه های خود با رکنا گفت: زمانی که من سردبیر شدم یعنی واقعا 15 سال در تمامی رشته هایروزنامه فعالیت کردم و بخاطر دارم که در سال های اول اشتباهات زیادی داشتم، بنابراین تجربه روزنامه نگاری بسیار مهم است، اینکه فردی مقاله نویس خوبی است پس باید سردبیر شود اشتباه است. من کمتر می بینم که از سردبیران فعلی کسی سابقه خبرنگاری داشته باشد و برای روزنامه ای چهار یا پنج سال کار خبرنگاری کرده باشد.
این روزنامه نگار و کتاب نویس پیشکسوت در ادامه سخنان خود گفت: روزنامه حکم آیینه را دارد، زمانی که یک آدم خوشگل مقابل آن قرار می گیرد آدم خوشگلی میبیند و زمانی که یک آدم زشت می رود، در آیینه زشتی می بیند. زمانی که جامعه وارد عصری شده که به هنر Artموسیقی و سینما Cinema اهمیت می دهد خبرهایش نیز برای آن جامعه خواندنی است، برخی از روزنامه های ما می خواهند که معلم باشند در حالی که ما وظیفه معلمی نداریم.
وی با اشاره به رویکرد جامعه به سمت هنر گفت: تاکنون این همه از خبر از افرادی که وام های نجومی از بانک ها گرفتند چاپ شد اما تا نام مهران مدیری آمد همه ایران در حال صحبت کردن در خصوص آن هستند، اگر من سردبیر بودم ساده از این قضیه نمی گذشتم. با اینکه آمریکا کشور پیشرفته ای است اما برای آن ها نیز سرفه کردن یک بازیگر Actor بسیار مهم تر از سرفه کردن رئیس جمهور محسوب می شود، بنابراین روزنامه نویس نمی تواند نسبت به مسائل جامعه خود بی تفاوت باشد. فرقی نمی کند که سوژه چیست روزنامه نگار فقط باید آنتن ذهنیش با آنتن ذهنی جامعه هماهنگ عمل کند.
اعتمادی ادامه داد: در گذشته برخی از خوانندگان، زمانی که یک نوار تهیه می کردند که هنوز به بازار Store نرفته بود برای من می آوردند و خواهش می کردند که من آن را گوش دهم و نظر بدهم که آن را پخش کنند و یا نکنند زیرا آنتن ذهنی من با جامعه یکی شده بود. مهم این استکه جامعه به چه چیزس توجه دارد، روزنامه کلاس درس نیست بلکه محل خبر است، برخی فراموش کردند که روزنامه برای روز است و حتی برای ماه نیست. من حتی یک گزارش در خصوص خاموشی های برق ندیده بودم که روزنامه نویس های ما منتشر کرده باشند.

قسمت هفتم این مصاحبه را فرداشب ساعت 21 در رکنا پیگری کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مجازات عجیب دختر و پسر که پنهانی صیغه هم شدند / بر سر آن دو فاضلاب ریختن + عکس

برای سر بریده این جوان ایرانی جایزه گذاشته بودند؟!

زن باحجاب از ترس مامور پلیس را در آغوش کشید + عکس

این قاتل را می شناسید؟! / او به زن تنها رحم نکرد! + عکس بدون پوشش

پوکیدن ماشین پلیس در جریان تعقیب و گریز + عکس

عجیب ترین عکس از بلعیده شدن 2 ماشین وسط خیابان! + تصویر

دردسر از زمانی شروع شد که خاله مجرد شوهرم به خانه ما آمد

دختر بازیگر معروف شکایت کرد!

فرماندهان داعش به زور بادختران وپسران نوجوان افغان ازدواج می کردند!+عکس

فرار جوان لخت از دست 2 شرور در نیمه شب تهران + عکس لحظه فرار

نقشه 6 نفوذی برای بالا کشیدن پروژه 800 میلیارد تومانی در مشهد

تجاوز به پسر 15 ساله در بوفه مدرسه / او دانش آموزان زیادی را بی عفت کرده است +عکس

14 سالم بود که پسری بدون پدر به دنیا آوردم!

حکم عجیب دادگاه برای شرور معروف و شاخ اینستاگرام کرج

جزئیات قتل در بازار سید اسماعیل/ فیلم و عکس قاتل فراری

دختر تهرانی 6 بار در ماه برای 200 هزار تومان عروس می شود!

شوهرم بی هوش بود که پسر جوان سراغ من آمدند! + ناگفته های وحشتناک لیلا

هنگام تجاوزبه پیر زن در اتاق خوابش از حال رفت /جوان قوی هیکل نیمه شب از بالکن وارد اتاقم شده بود

 

کدخبر: 405004 ویرایش خبر
لینک کپی شد
میثم حیدری
آیا این خبر مفید بود؟