مرگ یک آهوی دیگر در کانال سازمان آب و برق خوزستان +عکس

به گزارش رکنا، روز جمعه، کانال بتنی سازمان آب و برق خوزستان که بدون رعایت ضوابط محیط زیستی در منطقه حفاظت‌شده میشداغ احداث شده بار دیگر یک آهو را به کام مرگ کشید.

امیر سرخه، فعال محیط زیست خوزستان با اعلام این خبرگفت: متاسفانه ساعاتی پیش، لاشه یک آهوی شیرده در داخل کانال پای پل Bridge کشف شد که زنده ماندن بره این آهو، بدون حضور مادر غیرممکن است.

وی ادامه داد: کانال آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان که از دل منطقه حفاظت‌شده میشداغ عبور می‌کند سال‌هاست از میان اندک بازماندگان نسل آهو در این زیستگاه، قربانی می‌گیرد. آهوانی که هنگام مواجهه با شکارچیان، دامداران یا سگ‌های گله در دشت‌ها در صدد فرار Escape به تپه‌ ماهورهای آن سوی کانال بر آمده و در حالی که می‌کوشند با استرس فراوان از روی پل عبور کنند به داخل کانال بتنی سقوط Fall می‌کنند. جایی که به دلیل شیب زیاد دیواره‌ها خارج شدن از آن غیرممکن است.

سرخه با بیان اینکه طی ماه گذشته 4 آهو در این کانال بتنی تلف شده‌اند می‌گوید: این کانال بتنی که علی‌رغم وعده‌های سازمان آب و برق خوزستان تا کنون اقدامی جهت ایمن‌سازی آن صورت نگرفته، دست در دست عواملی چون مالچ‌پاشی، معدنکاوی غیرمجاز، زباله‌سوزی،کشاورزی غیرمجاز، حضور غیرقانونی گله‌های دام و سگ‌های گله و البته جولان شکارچیان، شرایط منطقه حفاظت‌شده میشداغ را برای بقای آهوان آنقدر نامناسب کرده که از جمعیت سیصد راسی آهو در این منطقه حالا کمتر از 40 راس باقی مانده. جمعیتی که هر از گاه به دنبال برخورداری از امنیت به مرزهای عراق پناه می‌برند و متاسفانه توسط شکارچیان عراقی از پای درمی‌آیند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

چرا ایران پر از امامزاده است؟ + جزییات

استاندار سابق کرمان در دام بی آبرویی گرفتار شد! / واقعیت چیست؟

آخرین خبر از مربی منحرف ورزشی و پسر بچه شیرازی / تعطیلی باشگاه! + عکس

این مرد عادی برای رسیدن به صحن علنی مجلس چه کرد !+ تصویر

پریا 20 ساله مادر بچه دانیال 16 ساله شد!

در اینجا اجساد مرده ها را از صخره ها آویزان می کنند! + عکس عجیب

فاضل به زینب می گفت بدنت را تکه تکه خواهم کرد! / وحشت از شلاق اسب!

بهرام 22 ساله کی بود؟! / پشت دیوارهای باغ جویبار چه گذشت ؟! + عکس

صندلی های تیبا آلوده به خون تازه بود/ کسی تیباسواران فراری را می شناسد؟!

عکس وحشتناک از فرو رفتن دسته ماهیتابه در چشم آشپز + جزییات

جسد دختری در بیابان های دشتستان دفن شده بود!

خانم ورزشکار المپیکی با خون خوک چه کرد!

غوغای رضا صادقی در برج میلاد !

کدخبر: 399521 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟