کنکور آزمون بزرگ زندگی نیست

نرگس مدنی کنکور را آزمون بزرگ زندگی نمی‌داند و معتقد است کنکور یک مرحله مهم از زندگی است که با تلاش و کوشش می‌توان از آن با موفقیت عبور کرد. البته او از نحوه پاسخگویی به سؤالات رضایت ندارد و می‌گوید که با توجه به فرصتی که دارد برای کنکور سال آینده با قدرت بیشتری شرکت خواهد کرد. او در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه زندگی از جهشی خواندن و روزهای منتهی به کنکور و استرس‌های کلاس کنکور گفت. او با بیان اینکه 14 سال و 9 ماه دارد گفت: در خانواده فرهنگی به دنیا آمدم و پدرم اولین دانش‌آموز جهشی کشور است و دو سال ابتدایی را جهشی خواند. پشتکار پدر برای تحصیل و علاقه‌ای که خانواده پدری‌ام به درس و تحصیل داشتند به من هم سرایت کرد. از طرف دیگر مادرم معلم پایه ابتدایی است و از کودکی همیشه برای من کتاب می‌خواند. در سه سالگی می‌توانستم برای دیگران کتاب داستان بخوانم و بیشتر از عروسک و اسباب‌بازی به کتاب علاقه داشتم. وقتی وارد مدرسه شدم با کمک مادرم پایه‌های سوم و چهارم را جهشی خواندم و بعد از آن با کمک پدر پایه هفتم و اول دبیرستان را به‌صورت جهشی خواندم و قبل از اینکه به 15 سالگی برسم داوطلب کنکور شدم.

وی ادامه داد: پدرم در کنکور سال 43 با رتبه 127 قبول شد و با توجه به تجربه‌های خوبی که داشت با کمک او برای کنکور برنامه‌ریزی کردیم. البته از آنجایی که احساس می‌کردم با این سن کم ممکن است در دانشگاه با مشکل مواجه شوم برای کنکور امسال با همه وجود تلاش نکردم. از سوی دیگر استرس‌هایی که در آزمون‌های کنکور آزمایشی کلاس‌های کنکور به من وارد شد باعث شده بود تا در سؤالات دو درس زیست و ریاضی نمرات خوبی کسب نکنم و همه این عوامل دست به دست هم داد تا همه تلاشم را برای کنکور سال آینده معطوف کنم. متأسفانه در کلاس‌های کنکور حرف‌های ناامید‌کننده‌ای زده می‌شود و همین امر باعث پایین آمدن روحیه داوطلبان می‌شود.

نرگس مدنی با بیان اینکه می‌خواهد در رشته پزشکی ادامه تحصیل بدهد گفت: البته در جلسه آزمون کسی متوجه نشد که من کم سن‌ترین داوطلب کنکور هستم و می‌خواهم در رشته پزشکی ادامه تحصیل بدهم و در جراحی قلب Heart و عروق تخصص بگیرم. البته برای سال آینده به هیچ عنوان از کلاسی‌های کنکور استفاده نخواهم کرد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اولین فیلم از جسد وحید مرادی در پزشکی قانونی + جزییات

آخرین فیلم از وحید مرادی قبل از کشته شدن در زندان کرج + تصویر

فوری / وحید مرادی در زندان کرج کشته شد + عکس

واکنش پزشک جنجالی تلویزیون به تمسخرها و انتقادات در فضای مجازی

قرار زایمان یک هفته پس از کنکور بود بچه عجول بود! + عکس

20 خودروی نمایندگان مجلس به سرقت رفت + جزییات

ابرها و برف های ایران در آسمان دزدیده می شوند!

درگیری خونین آقای خواننده با قهرمان کشتی جهان در آبادان

پسر فرماندار در هواپیما دختری را آزار داد! / این مرد آزاد است

شوک بزرگ به ابراهیم تاتلیس/ این بار پسرش تهدید به قتل شد

این مرد مار زنگی زخمی را به داخل ماشین همسایه انداخت +عکس

ببینید 11 عضو خانواده هندی را چطور کنارهم دار زده اند! + فیلم 16+

جوان سیاه پوستی که با صابون سفید پوست شد+عکس

فوری / حادثه وحشتناک هواپیمای مسافربری در آسمان ساری

فیلمبردار سینما من را بی هوش کرد و از او حامله شدم! + جزییات هولناک

تجاوزکفتار پیربه نوه ونتیجه اش/ پدربزرگ کثیفم را به طرز فجیعی کشتم!+عکس

نقشه عجیب دانش‌آموز۱۵ساله همدانی برای دنبال کنندگان سایت های ناجور+عکس

وقتی زن بی لباس در را به روی پیک موتور باز کرد! + عکس

تجاوز یعنی رابطه بدون موافقت زن و مرد!

کدخبر: 394573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟