خانم مُرده شور در میهمانی دید که فنجان چایی اش را شکستند! / دخترانم بی خواستگارند! +عکس

این زنان و مردان که در جامعه به مُرده شور شهرت دارند به حد کافی از این طرف و آن طرف طعنه می شنوند و نگاه های سنگین اطرافیان را تاب می آورند و تنها  دلخوشی شان به حقوقی بود که چاله چوله های زندگی شان را پر می کرد، اما حالا از پرداخت به موقع همین حقوق هم خبری نیست و سر درد دل شان باز شده است.
" تو رو خدا به داد ما غسالهای کرمان برسید، از بس جنس نسیه گرفتیم که صدای مغازه دارها درآمده و دیگر به ما جنس نسیه نمی دهند که هیچ، مدام پیغام می فرستند بدهی تان را صاف کنید. اما با کدام پول؟! سفره هایمان خالی است و پیمانکار شهرداری از فروردین حقوق ما را نداده است."
این جمله های تلخ، بخشی از درد دل های زن کرمانی  است. زن غساله که دیگر از دنیا بریده است می گفت: خدا شاهده در خرج و مخارج فرزندانم مانده ام، زخم زبانها و رفتارهای آزاردهنده مردم از از یک طرف و پرداخت نشدن حقوق ما که انگار برای کسی مهم نیست از طرف دیگر حال من و همکارانم را خراب کرده است. گاهی فکر می کنم ما در چشم مردم و حتی مسئولان بی مقداریم شاید ما را آدم به حساب نمی آورند و باور ندارند که ما هم باید از این راه ارتزاق کنیم.
وی مبلغ حقوق ماهانه خود را حدود یک و نیم میلیون تومان عنوان کرد و افزود: وقتی حقوق ما را پرداخت می کنند با آن اقساط عقب افتاده و قرض های مغازه ها را می پردازیم و دوباره همان آش و همان کاسه.
زن خود را 45 ساله و صاحب پنج اولاد معرفی می کند و می گوید، همسرم کارگری می کند و ممکن است روزهای زیادی درآمد نداشته باشد. اوضاع روحی فرزندانم خوب نیست و خواستگارهای دخترم به خاطر شغل من از ما فرار Escape می کنند در حالی که ما از حقوق و مزایای این شغل به نوعی بی بهره ایم برای همین گاهی با همکارانم تصمیم می گیریم اعتصاب کنیم و دیگر هیچ میتی را غسل و کفن نکنیم تا مردم و مسئولان متوجه اهمیت و ثواب این کار بشوند.
زن جوانی که همکارش بود ادامه داد: دلمان از دست مردم و مسئولان خون است. قبل از اینها مردم نذورات و هدایایی را طبق رسم دیرینه ای برای غسالها می آوردند. گاهی سفارش و تحفه ای که به ما می دادند وصیت و کنار گذاشته شده توسط خود میت بود اما حالا مسئولان شهرداری از انجام همین کار هم که نقش زیادی در بهبود اوضاع مالی ما داشت جلوگیری کرده اند و اجازه نمی دهند اطرافیان متوفی کادو و تحفه ای به ما بدهند.
زن در حالی که از رفتار برخی مردم نیز ابراز نگرانی می کرد، ادامه داد: سعی می کنم در مهمانی، عروسی و سایر مراسم هایی که به ندرت دعوت می شوم شرکت نکنم اما گاهی در برخی مراسم ها ناگزیر باید شرکت کنم.
وی گفت: چندی قبل در مراسمی شرکت کردم و با چشم خودم دیدم فنجانی را که در آن چای خوردم شکستند این کارها خیلی مرا آزار می دهد.
او که که نگران فاش شدن نامش بود گفت: همسرم سالها قبل فوت کرده و اکنون من سرپرستی سه فرزندم را بر عهده دارم. اوضاع مالی خوبی نداشتم با خودم نذر کردم چند میت را غسل دهم و اینطور با خدا معامله ای کردم، زمانی که این کار را انجام دادم راغب شدم که همین جا بمانم و این کار را ادامه دهم اما گاهی مردم رفتار نادرستی با ما دارند.
من از مردم و مسئولان می پرسم آیا ما مثل سایرین نیستیم، آیا زندگی ما مخارج ندارد و آیا بد می کنیم که میتی که دستش از دنیا کوتاه است را غسل داده و راهی خانه آخرتش می کنیم؟ مسئولان برای کار و سلامت ما اهمیتی قائل نیستند آنها حتی وسایل و شرایط مورد نیاز کار را برای ما فراهم نمی کنند.
این در حالی است که معاون خدمات شهری شهرداری کرمان به خبرنگار ایرنا گفت: مشکلاتی در پرداخت حقوق سازمان های تابعه شهرداری همانند سایر شرکت ها و موسسات وجود دارد که شهرداری کرمان تلاش دارد حقوق معوق کارکنان این سازمان ها بیش از یک تا 2 ماه تاخیر نداشته باشد.
محسن پوراسماعیلی با تاکید بر اینکه حقوق کارکنان تابعه شهرداری کرمان از جمله غسالها تا یکم تیر ماه پرداخت می شود ،تصریح کرد: چهار غسال خانم و چهار مرد در غسالخانه کرمان از هفت صبح تا ساعت 17 به مردم خدمات ارائه می دهند که در قبال ساعات اضافه بر ساعت اداری اضافه کار دریافت می کنند.
وی بیان اینکه تاکنون گزارشی در مورد ملزومات مورد نیاز غسالها دریافت نشده است و در زمینه کمبود امکانات مورد نیاز در غسالخانه کرمان پیگیری خواهد شد افزود: غساله خانه کرمان بیش از 35 سال در حال فعالیت و بسیار قدیمی است، به همین دلیل در طراحی ساختمان جدید غساله خانه کرمان، به فضاهای مورد نیاز غسالها توجه ویژه ای شده است.
پور اسماعیلی همچنین در مورد نصب بنر در زمینه جلوگیری از پرداخت انعام به غسالها تصریح کرد: این قانون Law در بخش های مختلف شهرداری اجرا می شود. گاهی محبت تبدیل به وظیفه می شود و در طولانی مدت منجر به بروز مشکلاتی در ارائه خدمات می شود، اما با توجه به اینکه غسالی شامل قانون سختی کار است، تمام حقوق، مزایا، بازنشستگی و حق بیمه این افراد بر همین اساس محاسبه و پرداخت می شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

پسر عرب در حمام بود که رقیه و زینب سراغش رفتند!

وقتی داخل خانه شدم زنم و دوستش را در شرایط خیلی بد دیدم!

عجیب ترین قتل تاریخ ایران! + تصویر

قتل زن جوان در خانه فساد! + عکس 2 قاتل در محاصره پلیس مشهد

راحله 17 ساله یک روز گمشده را کجا بود؟! + عکس

کبوتری که هواپیما فوتبالیست های سعودی را آتش زد + عکس

دستگیری مرد جگرکی با 3 هزار شیشه مشروب در تهران+ عکس

نقشه نصاب ماهواره برای زن و دختر تنها در خانه

خفت‌گیری از دانشجویان در تهران با طناب دار! + عکس

گزارشی از حرمسرایی پادشاه که دختران 16 ساله بردگی می کردند +عکس

محکوم شدن سوسن 22 ساله به شلاق / او همراه پسر جوانی در خارج از شهر دستگیر شد

قتل دختر 17 ساله هنگام فرار از دست متجاوز / پدر دختر وقتی به خانه پسر رسید کار از کار گذاشته بود + فیلم و عکس

وقتی پدرشوهر وارد اتاق شد مرد غریبه ای را زیر تختخواب عروس خائن دید + تصویر

لباس های خانم آرایشگر را در خیابان درآوردند و او را سوزاندند + عکس

کدخبر: 390253 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟