اداره کل هواشناسی Meteorology مازندران پیش بینی کرده بود که دمای هوای استان روز چهارشنبه (امروز ) اولین روز فروردین در گرم ترین ساعت به 30 درجه سانتی گراد بالای صفر برسد ، در حالی که شهروندان و مسافران در ساری گرمای 34 و 6 دهم درجه بالای صفر را تجربه کردند .
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران در این باره به ایرنا گفت : ایستگاههای هواشناسی استان در ساری دمای 34.6 را در گرم ترین ساعت روز ثبت کرد ، دما در ایستگاه قائمشهر به 34 درجه رسید و گرما در دشت ناز ساری هم 33.8 درجه سانتی گراد بالای صفر به ثبت رسید.
احمد اسدی با اشاره به اینکه ثبت گرمای بیش از 34 درجه برای نخستین روز سال در مازندران دستکم در سال های اخیر سابقه نداشته است ، افزود : امروز با ثبت بیش از 34 درجه سانتی گراد بالای صفر ، شهروندان مازندرانی در بسیاری از مناطق استان هوای تابستانی را تجربه می کنند.
اسدی پیش بینی کرد که روند افزایش دمای هوا امشب متوقف و از اواخر امروز با ورود سامانه شمالی و وزش باد شدید هوای استان خنک می شود .
نقشه اعلام لحظه ای دمای هوا در وب سایت هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که دمای هوا در منطقه کوهستانی پل Bridgeسفید در سوادکوه به 30 درجه و در منطقه کوهستانی ' کیاسر ' در جنوب شهر ساری به 24.6 درجه سانتی گراد بالای صفر رسیده است .
شنا و فعالیت دریائی ممنوع
معاون هواشناسی مازندران با اعلام این که وزش باد شدید از امشب در استان شروع می شود ، گفت : به دلیل مواج و طوفانی بودن دریای خزر ، شنا کردن نیزممنوع است .
وی همچنین از مسافران چادرخواب خواست تا چادرهای خود را در نزدیکی رودخانه ها و جوی های آب بر پا نکنند تا هنگام بارندگی و وزش باد شدید با مشکل مواجه نشوند .
اسدی همچنین از کشاورزان خواست تا برای حفظ و حراست خزانه های نشای برنج خود اقدامات و تمهیدات لازم در برابر وزش باد را اعمال بکنند .
افزایش دمای هوا در سال های اخیر در مازندران شدت گرفت و آبان ماه پارسال هم مازندرانی ها دمای هوای 36 درجه ای را شاهد بودند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 368105 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟