انجام 190 پیوند ریه و 220 پیوند قلب در بیمارستان مسیح دانشوری

رکنا اجتماعی: نشست خبری در خصوص «عمل جراحی پیچیده، طولانی و موفقیت آمیز سرطان تیروئید»، «پیوند قلب» و «ریه» با اصحاب رسانه با حضور رئیس بیمارستان مسیح دانشوری دکتر علی اکبر ولایتی ، تیم جراحان، تیم بیهوشی و تیم پیوند قلب و ریه در این بیمارستان در حال برگزاری است.

دکتر علی اکبر ولایتی در ابتدای این نشست گفت: دکتر شادمهر و همکاران محترم در حوزه جراحی و پزشکان بیهوشی،قلب،ریه پرستاران و تکنسین ها کار هماهنگی در راستای این جراحی را انجام دادند که از ساعت 8 صبح تا 3 نیمه شب روز بعد به طول انجامید. نکته مهم دیگر آن است که جوانی که در حال حاضر در سالن حضور دارد مبتلا به سرطان تیروئید بود و بیشتر علائم حیاتی وی که در خطر بود بهبود یافته است.

وی ادامه داد: تاکنون 190 پیوند ریه و 220 پیوند قلب در بیمارستان مسیح دانشوری انجام شده است. پیوند در سطح کشور کم یا زیاد صورت می گیرد اما پیوند ریه این طور نیست. بدون تردید در کشورهای جهان سوم چنین مجموعه ای وجود ندارد. امیدواریم بتوانیم عمل لوزالمعده را بتوانیم همزمان با جراحی کلیه انجام دهیم با توجه به گسترش اتاق های پیوند درحال حاضر اتاق عمل پیوند 6 اتاق است که در پایان سال به 12 اتاق خواهد رسید.

دکتر عباسی جراح توراکس در این نشست گفت:پیوند ریه در همه بیمارستان ها اتجام نمی شود اما عملی که دکتر ولایتی به آن اشاره کردند نمونه ای از کارهایی است که به صورت مستمر در این مرکز انجام می شود و اکثر جراحان ما در ساعات بعدازظهر نیز عمل های پیچیده جراحی قفسه سینه را باوجود کمبودها انجام می دهند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پیوند ریه در هیچ منطقه ای از خاورمیانه انجام نمی شود،البته در دانشگاه تهران چندین عمل انجام شده است اما ما با پشتیبانی دکتر ولایتی و سایر همکاران موفق به انجام این جراحی ها در بیمارستان مسیح دانشوری شده ایم.

دکتر شادمهر جراح توراکس در این نشست گفت: جوانی که در جلسه حضور دارد مبتلا به سرطانی مقاوم در برابر شیمی درمانی و یددرمانی است و جز جراحی هیچ درمانی برای آن در نظر گرفته نشده بود.

وی افزود: نای این جوان به اندازه مو باریک و راه غذای وی بسته شده و تومور نیز ناحیه فک را فرا گرفته بود.

وی بیان کرد:این عمل که ساعت ها به طول انجامید به همت دکتر ولایتی و تیم مدیریتی و سایر همکاران صورت گرفت ، آن ها تمامی تلاش خود را انجام دادند. این جوان پس از عمل دو هفته در بیمارستان بستری بود و در حال حاضر از وضعیت مناسبی برخوردار است.

دکتر قاسم دانشور در این نشست گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب در حال بازدید از بیمارستان مسیح دانشوری بودند دکترشادمهر در حضور دکتر ولایتی تعبیر جالبی از پیوند داشتند که جراحی پیوند ریه مانند هواپیمایی است که حین پرواز موتورهای آن خراب شود و در حین پرواز بخواهیم موتورهای آن را تعویض کنیم.

وی افزود: عمل های پیوند ریه در هیچ منطقه ای از خاورمیانه انجام نمی شود البته کشور ترکیه در این زمینه فعالیت هایی را آغاز کرده است. برای جراحی پیوند ریه یک تیم راهبردی متشکل از 50تا60 نفر این عمل را هدایت می کنند .

دکتر فرزانگان متخصص بیهوشی در این نشست گفت: متخصصان بیهوشی افراد زحمت کشی اند که مراقبت های بیمار را عهده دار هستند. هنگامی که فردی کاندیدای پیوند می شود، این متخصصان مراقبت های پیش از عمل را انجام می دهند همان طور که می دانید بیماران قلبی و ریوی دچار شرایط خاصی هستند و باید شرایط آن ها را کنترل کرد.

وی اضافه کرد: بیمارانی که تحت پیوند ریه قرار می گیرند دچار عوارض قلبی هستند و نیازمند وسایل کمکی هستند که هدایت این وسایل نیازمند علم و تخصص خاصی است و متخصصان این مرکز این علم را دارند. متخصصان بیهوشی چند ساعت پس از عمل بربالین بیمار نیز حضور دارند و شرایط وی را کنترل می کنند. در حال حاضر پیشرفته ترین مانیتورینگ ها برای بیماران قلب و ریه در بیمارستان مسیح دانشوری وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 306250 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟