معلمان باید به موازات کتاب های دیجیتالی توانایی های خود را بالا ببرند

رکنا اجتماعی: مرتضی کردی،معاونت پژوهشی انجمن مطالعات خانواده در ایران درباره مبحث کتابسازی دیجیتال گفت : « فضای مجازی در دنیا به عنوان یک دستاورد بسیار موثر جهت آموزش و پرورش شناخته می شود اما متاسفانه برای ما این فرصت بیشتر به تهدید تبدیل شود. در درجه اول ذهنیت معلمان و مدیران ما باید با قابلیت های فضای مجازی آشنا شوند و از آن برای ارتباط موثر برای آموزش و پرورش استفاده کنند. »

تاثیر دیگر کتابسازی دیجیتال می تواند حفظ محیط زیست باشد. کردی در این باره می گوید : «به جای این که هزاران درخت صرف فراهم کردن کاغد برای کتاب شود،آموزش به شیوه دیجیتال می تواند از بریدن درختان برای ساخت کاغذ جلوگیری شود و در کل یک گام محکم برای هموار تر کردن مسیر حفط محیط زیست شود. در تمام دنیا استفاده از کاغد در حال برچیده شدن است و ما هم باید در همین مسیر حرکت کنیم.»

کردی به بهبود مهارت های معلمان هم تاکید می کند : « به موازات کتاب های دیجیتال و دفترهای غیر حقیقی، باید مهارت و توانایی و ذهنیت معلمان هم بالا برود تا بتوانند بهتر و بیشتر به دنیای کودکان و نوجوانان نزدیک شوند. آمادگی ذهنی معلمان ما برای پذیرفتن قابلیت های دنیای مجازی خیلی کمتر از بچه هاست که باید بیشتر شود.»

یکی دیگر از نقاط ضعف سیستم آموزشی ما عدم به روز رسانی کتابهاست. کردی پیشنهاد می دهد که کتاب ها به سیستم هوشمند مجهز شوند : «اگر یک سیستم هوشمندسازی به کتاب های درسی اضافه کنیم ،می توانیم در به روز کردن کتاب ها موثر باشیم. در واقع مبانی اصلی تغییر نمی کند اما شیوه یادگیری تغییر می کند که به کمک همین هوشمندسازی اتفاق می افتد.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 299001 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟