شرط آموزش و پرورش برای حذف تدریس 6 ساعته مدیران مدارس

عباسعلی باقری در جمع خبرنگاران درباره فضاهای آموزشی تهران گفت: در اینجا شهرداری باید پای کار بیاید. تا کنون آمار درست و دقیقی از فضاهای قابل استفاده با کاربری آموزشی به ما نداده‌اند. 40 درصد ساختمان‌های ما فرسوده‌اند و بالای 50 سال قدمت دارند. تهران را فقط دو - سه منطقه مرفه نشین نبینند، بلکه مدارس فرسوده‌ای در مرکز شهر و برخی مناطق وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرند.

باقری افزود: مناطقی چون 22 حداقل‌های فضای آموزشی را ندارند و بار دانش آموزان منطقه 22 به منطقه 5 و 2 سرریز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره مشکلات ثبت نام در مدارس تهران گفت: هر کلاسی نرمی دارد و معمولا نمی‌توانیم از حدی بالاتر، دانش آموز در یک کلاس ثبت نام کنیم.

باقری ادامه داد: به اندازه تمام دانش آموزان تهرانی ظرفیت پیش بینی کردیم اما اگر مدرسه‌ای معروف شده و از محله دیگری بخواهند به آنجا بروند، معمولا امکان پذیر نیست زیرا ظرفیت محدود است. هیچ دانش آموزی بیرون مدرسه نمی‌ماند، اما اینکه کدام مدرسه برود نیز محدودیت‌هایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در این میان وقتی تقاضا بالا برود ممکن است مدیران سوءاستفاده هایی کنند، گفت: ما اگر گزارشی از تخلف به دستمان برسد، سکوت نمی کنیم و برخورد خواهیم کرد. همه مناطق دارای ستاد ثبت نام هستند تا اگر اولیایی مدرسه‌ای پیدا نکردند، بروند به ستاد تا آنجا به آنها مدارس دارای ظرفیت را معرفی کند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه ستادهای هدایت تحصیلی هم در مناطق مستقر هستند، گفت: در تهران در رشته تجربی و فنی و حرفه ای ممکن است در برخی مناطق محدودیت ظرفیت داشته باشیم، اما در رشته‌های ریاضی و انسانی این مشکل وجود ندارد.

باقری درباره حذف تدریس شش ساعته مدیران و معاونان مدارس گفت: این امر به استان‌ها تفویض اختیار شده است. ما در تهران تا چند روز آینده ابلاغ می کنیم که هر منطقه‌ای بتواند نیروی انسانی اش را تامین کند و کمبود نداشته باشد می‌تواند اجازه دهد مدیران و معاونانش تدریس نکنند. بنابراین اجباری برای تدریس مدیران نداریم به شرطی که نیروی مورد نیاز تامین شده باشد.

وی در خصوص کمک اولیا به مدارس گفت: خیرین مدرسه ساز بدانند که تهران در سرانه فضای آموزشی جزو فقیرترین استان‌های کشور است. اما درباره پول گرفتن از اولیا، به جز مدارس سمپاد، نمونه دولتی و شاهد که قانون Law خاص برای گرفتن پول دارند، سایر مدارس از جمله هیات امنایی‌ها نباید در زمان ثبت نام پول بگیرند. گروه‌های نظارتی ویژه به مدارس اعزام کردیم و اگر تخلفی باشد تا برکناری مدیر مدرسه هم پیش می رویم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه البته باید فرهنگ سازی کنیم تا خانواده‌هایی که توانمندی مالی دارند به مدارس برای کیفیت بخشی آموزشی کمک کنند، عنوان کرد: قانون، دریافت پول را در هنگام ثبت نام ممنوع کرده است، اما در کل باید این فرهنگ نهادینه شود که در طول سال اولیا داوطلبانه برای ارتقای کیفیت آموزش فرزندان‌شان هزینه کنند.

باقری در پایان اعلام کرد: 02188964006 شماره تماس ثبت شکایات مردم درباره تخلفات ثبت نام است. 09121540640 سامانه پیامکی مدیرکل شهر تهران و 09123804414 سامانه پیامکی روابط عمومی شهر تهران است و تخلفات رخ داده در مدارس را می‌توانند برای این شماره‌ها ارسال کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 281867 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟