رقیب خودروهای تسلا چیست؟

رقابت خودروساز چینی «نیو» با تسلا را در تولید یک سدان برقی ببینید.

به گزارش رکنا، اتومبیل ET۷ از شرکت «نیو» که به زودی وارد بازار می‌شود، برای به چالش کشیدن مدل S تسلا طراحی شده و اکنون به نظر می‌رسد که این شرکت در تدارک عرضه یک خودروی جدید است. وبسایت Electrek اعلام کرده که شرکت «نیو» خودروی ET۵ را معرفی کرده که یک سدان برقی با سایز متوسط و مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

قیمت این خودرو از ۳۲۸ هزار یوان (معادل ۵۱۴۵۰ دلار) شروع می شود که در واقع از قیمت  ۷۰ هزار دلاری خودروی ET۷ کمتر است، اما همچنان بیشتر ویژگی‌های مشابه با این خودرو را دارد. شرکت نیو ادعا می‌کند که باتری پایه ۷۵ کیلووات ساعتی با استفاده از چرخه آزمایشی چین مسافتی بیش از ۳۴۱ مایل را طی می‌کند.

طبق اخبار تایید شده این خودرو از ویژگی‌های رانندگی خودران داخلی پشتیبانی می‌کند و رانندگان به لطف عینک‌های واقعیت افزوده که از سوی شرکت Nreal توسعه یافته می‌توانند از یک کابین دیجیتالی بهره ببرند که می‌تواند یک صفحه مجازی معادل ۲۰۱ اینچ را با دید ۲۰ فوتی نمایش دهد. شرکت نیو در همکاری با «Nolo» این عینک واقعیت مجازی را ایجاد کرده، اما می‌توان گفت که در حین رانندگی این عینک‌ها به کار شما نخواهند آمد.

سدان برقی  رقیب تسلا

برنامه شرکت نیو برای تبدیل شدن به خودروساز بین المللی

انتظار می‌رود که تحویل این خودرو‌ها در سپتامبر ۲۰۲۲ آغاز شود که یک زمان طولانی به نظر می‌رسد، اما آنطور که اعلام شده شرکت نیو در مسیر پیشرفت به سمت عرضه خودرو‌های برقی قرار گرفته و انتظار دارد خودروی ET۷ را در زمان مقرر از ۲۸ ماه مارس تحویل دهد.

همچنین باید گفت که این زمان عرضه با برنامه‌های شرکت «نیو» در خارج از چین همخوانی دارد. این برند در سال ۲۰۲۱ تنها توانست عرضه محصولاتش را نروژ گسترش دهد، اما برنامه دارد در سال ۲۰۲۲ فروش در دانمارک، آلمان، هلند و سوئد را نیز آغاز کند. همچنین عرضه محصولات این شرکت تا سال ۲۰۲۵ به ۲۵ کشور دیگر گسترش پیدا می‌کند. اگرچه هنوز نمی‌توان شرکت «نیو» به عنوان یک خودروساز مهم به حساب آورد، اما می‌تواند در عرض چند سال آینده رقیبی برای شرکت‌های سازنده خودروی‌های برقی شود.

کدخبر: 753023 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟