شیطان ترین خودروی لوکس معرفی شد+عکس

لامبورگینی با معرفی این خودروی جدید SC18 یک‌قدم دیگر به دنیای خودروهای سفارشی و تک نزدیک شده است. البته این اولین بار نیست که ایتالیایی‌ها وارد این حیطه می‌شوند اما این یکی به دلایل زیادی خودروی منحصربه‌فردی است. در آغاز باید گفت SC18 تنها یک کانسپت خیال‌انگیز حاصل فکر طراحان لامبورگینی نیست بلکه ایده به خط تولید راه یافته است. همچنین SC18 که ظاهری شیطان مانند دارد دقیقاً محصول انحصاری خود لامبورگینی نیست بلکه بخش لامبورگینی اسکادرا کورس که بخش موتور اسپورت کمپانی می‌باشد در ساخت آن نقش داشته است. به همین خاطر مأموریت اصلی این هیولا به آتش کشیدن پیست بوده اما لامبورگینی می‌گوید SC18 در جاده هم می‌تواند تردد کند.

خب پس ما یک هایپرکار مبتنی بر آونتادور داریم که توسط طراحان زبردست لامبورگینی طراحی شده و آن‌ها هم خواستار تولید این خودرو با ژن‌های مسابقه‌ای بوده‌اند؛ به‌عبارت‌دیگر، زمانی که لامبورگینی تصمیم نهایی برای تولید این خودرو را گرفته یک مشتری بی‌نام‌ونشان سرمایه لازم برای تولیدش را تأمین کرده است. ظاهراً آونتادور استاندارد برای ایشان کافی نبوده است.

پکیج آئرودینامیک به شدت گیرای SC18 تنها برای شوکه کردن بینندگان نیست بلکه اسکادرا کورس قطعات را عملیاتی طراحی کرده است. به‌طور مثال کاپوت خودرو که از ورودی‌های هوای یکپارچه سود می‌برد در اوراکان GT3 EVO هم دیده می‌شود. دیگر تأثیر اوراکان روی SC18 را می‌توان در گلگیرها، ورودی‌های روی سقف و… دید. بال عقب بزرگ و فیبر کربنی را می‌توان با دست در سه حالت تنظیم کرد تا داون فورس بهتری ایجاد شود.

در قلب Heart این موشک بی‌رحم پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی قرار داشته که قدرت آن 770 اسب بخار و گشتاورش نیز 720 نیوتون متر می‌باشد. تمامی قدرت پیشرانه از طریق گیربکسی 7 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. هنوز مشخصات عملکردی این خودرو منتشر نشده اما با توجه به بدنه‌ی فیبر کربنی جدید و متریال بسیار سبک‌وزن بکار رفته ساختار خودرو احتمالاً با موشکی بسیار سریع طرف هستیم.

از آنجایی که این خودرو تنها به تعداد یک دستگاه و برای مشتری‌ای ناشناس ساخته شده بنابراین احتمالاً هرگز از توانایی‌های واقعی آن مطلع نخواهیم شد. همچنین این خودرو را به احتمال بسیار زیاد دیگر نخواهیم دید بنابراین از دیدن این هایپرکار لذت ببرید.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 437211 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟