حرکت ناشایست با انگشت هنگام رانندگی و ابطال گواهینامه

خودروهای مدرن ویترینی از مهندسی پیچیده بوده و در عین حال یک سلاح متحرک محسوب می‌شوند. هزاران کیلو فلز و شیشه در حال عبور با سرعت‌های زیاد از خیابان بوده و تنها چیزی که آن‌ها را از برخورد با دیگران بازمی‌دارد انسانی است که روی صندلی راننده نشسته البته در مواردی همچون محصولات تسلا عملکرد خودران نیز به بهبود ایمنی کمک می‌کند؛ اما چه معیاری تعیین می‌کند که ترکیبی از گوشت و پوست و استخوان خودرو را چگونه براند؟

قوانین رانندگی توسط دولت‌ها به تصویب رسیده‌اند و در اکثر موارد برای ایمنی استفاده‌کنندگان از جاده‌ها هستند اما در برخی کشورها، این قوانین واقعاً عجیب هستند. در ادامه شما را با عجیب‌ترین قوانین خودرویی سراسر جهان آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید!

ضرورتی به راندن خودرو با لباس نیست (آلمان)

ژرمن‌ها به نظم و انضباط معروف هستند و معمولاً بیشتر از دیگران در کارهای خود دقیق و سختگیر می‌باشند. کنترل وسیله برای ژرمن‌ها مهم‌ترین چیز بوده و آن‌ها معمولاً محدودیت‌ها را به خوبی نشان می‌دهند؛ اما حتی گاهی اوقات هم قانون‌گذاران آلمانی از این‌ور بام می‌افتند! طبق قانون Law تصویب شده در این کشور، داخل وسیله نقلیه به عنوان فضای شخصی تلقی شده و بنابراین شما می‌توانید سری 3، گلف و یا هر خودروی دیگر خود را بدون پوشیدن لباس برانید!

پس از ساعت 9 شب بوق نزنید (آمریکا، آرکانزاس)

آمریکایی‌ها به خاطر تمام قوانین عجیب‌وغریب خود شناخته می‌شوند اما این یکی توجه ما را به خود جلب کرده است. تصور کنید که جلوی یک ساندویچی فروشی پارک کرده و می‌خواهید یک ساندویچ سفارش دهید. در همین حال دوستان خود را در حال عبور از خیابان می‌بینید. چه‌کار خواهید کرد؟ معمولاً شما برای آن‌ها بوق می‌زنید؛ اما اگر ساعت از 9 شب گذشته باشد و در ایالت آرکانزاس باشید شاید به خاطر این کار جریمه شوید. ایده‌ی تصویب این قانون را نمی‌دانیم اما خب باعث شده در لیست ما حضور یابد.

مسابقات حیوانات را در بزرگراه برگزار نکنید (کانادا)

خب حالا از مرز گذشته و به انتاریوی کانادا می‌رویم جایی که اجازه‌ی برگزاری مسابقات حیوانات در بزرگراه را ندارید! در بخشی از قانون تصویب شده آمده هیچ فردی نباید در بزرگراه سوار اسب یا حیوانی دیگر بوده و مسابقه دهد. تصور کنید سوار یک گوزن یا خرس شده و در بزرگراه می‌تازید! صحنه‌ی خنده‌داری خواهد شد…

شترسواری در بزرگراه ممنوع (آمریکا، نوادا)

سؤالی که پیش می‌آید این است که چرا فردی باید سوار شتر بوده و در بزرگراه به دنبال قانون‌شکنی باشد. خب شهروندان نوادا اگر مایل به شترسواری باشند می‌توانند به لاس‌وگاس بروند و احتمالاً با توجه زیادی روبرو خواهند شد.

نوشیدن آب در زمان رانندگی ممنوع (قبرس)

تصور کنید که با خانواده خود در حال سفر هستید. موسیقی پخش می‌شود، کودکان آواز می‌خوانند و پس از چند ساعت شما کمی احساس تشنگی می‌کنید. چند جرعه آب به کسی صدمه نخواهد زد نه؟ اما نه! اگر در قبرس باشید و پشت فرمان تشنه شوید باید خودرو را کنار کشیده و پس از خاموش کردن آن آب بخورید! سؤال ما این است که آیا این ممنوعیت تنها مختص آب است یا سایر نوشیدنی‌های مجاز و غیرمجاز را در نظر می‌گیرد.

همراه داشتن نفس سنج الزامی است (فرانسه)

شاید فرانسه به خاطر شامپاین و نوشیدنی‌های مورددار دیگر خود شناخته شده باشد اما صبر آن‌ها برای رانندگی تحت تأثیر مشروبات الکلی زیر صفر است. اگر میزان الکل موجود در خون بیشتر از 0.02 درصد باشد شما مستقیماً به پلیس Police معرفی خواهید شد. به منظور اطمینان از اینکه شما با مستی زیاد پشت فرمان قرار نمی‌گیرد قانونی تصویب شده که حمل نفس سنج (تست الکل از طریق تنفس) در خودرو را الزامی می‌کند.

همراه داشتن یک عینک اضافی الزامی است (اسپانیا)

واضح است که افراد عینکی باید در زمان رانندگی این وسیله را با خود به همراه داشته باشند اما در اسپانیا اگر شما فردی عینکی باشید حتماً باید یک عینک دیگر را نیز همیشه در خودرو به همراه داشته باشید! البته این قانون در سال 1997 بازنگری شده و دیگر الزامی نیست اما هنوز هم توسط پلیس توصیه می‌شود.

حرکت در خلاف مسیر قانونی است (آمریکا، آلاباما)

خیابان‌های یک‌طرفه تنها برای حرکت در یک‌جهت هستند. حرکت برخلاف جهت ترافیک می‌تواند بسیار خطرناک باشد اما این مورد در ایالت آلابامای آمریکا محلی از اعراب ندارد چراکه خلاف جهت رفتن منع قانونی ندارد! ما پلیس راهنمایی رانندگی نیستیم اما حدس می‌زنیم رانندگی با چراغ‌های جلوی خاموش در شب هم منعی نداشته باشد. البته این یکی را امتحان نکنید.

ممنوعیت بانوان از رانندگی با لباس حمام (آمریکا، کالیفرنیا)

این هم یکی دیگر از قوانین عجیبی است که در آمریکا به چشم می‌خورد. چرا باید فردی با حوله حمام پشت فرمان بنشیند و به خاطر این موضوع قانون تصویب شود! رانندگان خانم کالیفرنیا در صورت انجام چنین کاری جریمه خواهند شد.

رد شدن از گله‌ی حیوانات در جاده‌ها ممنوع (استرالیا)

جاده‌ها برای خودروها ساخته شده‌اند اما در استرالیا حیوانات هم سهمی از راه دارند. رد شدن از گله‌ی حیوانات در این کشور ممنوع بوده و در صورت مشاهده گله باید کنار کشیده، خودرو را خاموش کرده و منتظر رد شدن گله بمانید. اگر تلاش کنید که از میان حیوانات عبور کنید شاید با جریمه‌ای 141 دلاری در ایالت ویکتوریای استرالیا روبرو شوید.

ممنوعیت نشان دادن انگشت وسط (آلمان)

همه‌ی ما در مواقع عصبانیت برخی رفتارها را بروز داده‌ایم و برخی رانندگان نیز انگشت خود را به دیگران نشان می‌دهند اما انجام چنین کاری در آلمان می‌تواند 5 نمره منفی در پی داشته باشد. با از دست دادن 3 نمره دیگر گواهینامه راننده توقیف خواهد شد؛ بنابراین قبل از عصبانی شدن در آلمان و انجام برخی حرکات بحث‌برانگیز بهتر است به عاقبت کار خود فکر کنید.

تمام شدن بنزین ممنوع (آلمان/آمریکا، اوهایو)

در آلمان که گاهی اوقات محدودیت سرعت وجود ندارد تمام کردن بنزین در بزرگراه غیرقانونی است. در صورت تمام شدن بنزین جریمه خواهید شد. البته تنها آلمان نیست که چنین قانونی را تصویب کرده زیرا اوهایو نیز چنین قانونی را دارد هرچند این قانون تنها در بزرگراه اعمال نمی‌شود بلکه تمام کردن بنزین در خیابان‌ها نیز ممنوع است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 435027 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟