لانچ ادیشن 850 دلاری روانه بازار می شود

پس از نمایش نسخه‌ی تولیدی خودروی GT لانچ ادیشن در هفته‌ی خودرویی مونتری امسال، کمپانی Automobili Turismo e Sport که به اختصار ATS نامیده می‌شود اطلاعات بیشتری از خودروی تولید محدود خود را منتشر کرده است. ATS تنها 12 دستگاه از این خودرو را خواهد ساخت.

قیمت هر خودرو از 850 هزار دلار آغاز می‌شود اما ماهیت سفارشی GT لانچ ادیشن به این معنی است که قیمت آن سریعاً بالا خواهد رفت. این شرکت قبلاً سه دستگاه از خودروهای خود را فروخته و تنها 9 دستگاه در دسترس خریداران بالقوه می‌باشد.

ATS GT طرحی مدرن از خودروهای اصیل و قدیمی این کمپانی می‌باشد. طراحی آن ولی خیلی مدرن‌تر است. دماغه‌ی پهن و کوتاه به همراه ورودی‌های هوای جانبی باعث شده‌اند به یاد محصولاتی از مک لارن و یا حتی آئودی R8 بیفتیم. ATS از فیبر کربنی برای کاهش وزن بدنه و شاسی سود برده است.

داخل کابین شاهد طرح بسیار ساده‌ای هستیم. بجای استفاده از صفحات نمایش بزرگ که هم‌اکنون در خودروهای مدرن دیده می‌شوند شاهد دو اهرم روی داشبورد برای انتخاب حالت‌های رانندگی و دیگر گزینه‌ها هستیم. همچنین دو سوئیچ باعث بلند شدن بال عقب و انتخاب حالت‌های دستی یا اتوماتیک گیربکس می‌شوند.

نیروبخش این خودرو پیشرانه 8 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو با قدرت 730 اسب بخار است اما استفاده از پکیج ATS کورسای سفارشی باعث رسیدن قدرت به 830 اسب بخار می‌شود. همچنین ترمزهای سرامیک کربنی برمبو نیز در دسترس هستند.

حداقل یک دستگاه از این خودرو قبلاً وارد جاده‌ها شده است. ویدئویی از این خودرو منتشر شده که نشان دهنده‌ی مشکل این خودرو در ورود به خیابان و کشیده شدن بخش زیرین خودرو به آسفالت است که با توجه به قیمت بالا و تولید محدود، بسیار دردناک جلوه می‌کند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 427574 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟