ب‌ام‌و ویژن iNEXT مفهومی رسما معرفی شد

می‌خواهید بدانید آینده‌ی ب‌ام‌و چه شکلی خواهد بود؟ اینجاست! این خودروی مفهومی ویژن iNEXT نام داشته و سرانجام پس از ماه‌ها انتشار تیزر و کمپین تبلیغاتی رونمایی شده است.

این کراس اوور الکتریکی، خودران و مفهومی نشان دهنده‌ی جهت‌گیری باواریایی ها در آینده بوده و به‌صورت مستقیم پیش‌نمایش یک خودروی تولیدی است.

این خودروی کانسپت دارای طرحی آینده‌نگرانه بوده و با رینگ‌های بزرگ 24 اینچی و پیکره‌ای مسی‌رنگ تجسم شده است. عناصر آبی‌رنگ بکار رفته نیز به قوای محرکه الکتریکی شده اشاره داشته و فیبر کربن نمایشی نیز به ساختار سبک‌وزن آن اشاره می‌کند. قوای محرکه‌ی این خودرو از نوع مرسوم نیست و جلوپنجره کلیوی شکل بزرگ آن تنها دارای حسگرهای سیستم خودران می‌باشد.

مدیر طراحی ب‌ام‌و آقای آدریان فن هوی دونک می‌گوید:

BMW i برای ارائه‌ی ایده‌های خلاق و پیشرو تأسیس شده است. ویژن iNEXT یک قدم بزرگ دیگر در سفر دگرگونی ما بوده و نشان دهنده‌ی خودروهای هوشمندتری است که می‌توانند زندگی ما را آسان‌تر و زیباتر سازند.

یک سقف پانورامیک بزرگ اجازه می‌دهد نور خورشید به کابینی بتابد که احساس حضور در اتاق خانه را به ما می‌دهد. داخل این کابین از طرح‌های گرم با چوب خاص و پوشش چرمی سود برده شده است؛ اما مانیتورهای بزرگی که معمولاً در این‌گونه خودروها دیده می‌شود در ب‌ام‌و وجود نداشته و جایگزین آن‌ها پروژکتورهایی است که می‌توانند هرگونه سطحی را به یک صفحه‌نمایش تبدیل کنند. این پروژکتورها توسط حسگرهای حرکتی سه‌بعدی کنترل می‌شوند.

مدیر بخش تحقیق و توسعه ب‌ام‌و اضافه می‌کند:

توانایی‌های به دست آمده از تکنولوژی خودران و ارتباطی باعث شده طیف کاملاً جدیدی از تجارب ایجاد شود. با در نظر گرفتن این موضوع ما ب‌ام‌و ویژن iNEXT الکتریکی را به عنوان محیطی متحرک طراحی کرده‌ایم که کیفیت زندگی را بهبود بخشیده است. در واقع تمامی محصولات ب‌ام‌و همچنان در آینده نیازها و خواسته‌های مصرف‌کنندگان را تأمین خواهند کرد.

این کانسپت برای کارکرد (حداقل در تئوری) در دو حالت کاملاً خودران Ease و یا حالت عادی Boost طراحی شده است و فرمان و کنترل‌ها در زمانی که مورد استفاده نباشند جمع می‌شوند. این به معنی کنترل‌هایی است که توسط کابل کار می‌کنند و هیچ ارتباط مکانیکی بین راننده و خودرو وجود ندارد؛ اما ب‌ام‌و هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره این بخش منتشر نکرده است.

ب‌ام‌و ویژن iNEXT در سال 2021 روی خط تولید تأسیسات دینگولفینگ خواهد رفت. این کارخانه مسئول ساخت حدود 350 هزار دستگاه خودرو در سال می‌باشد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

72 کبوتر را در ایران زنده زنده آتش زدند! + فیلم تکاندهنده

قاتل بعد از انداختن طناب دار دور گردنش خندید!

قتل دختربچه 13 ساله در غیاب پدر و مادر در جنوب تهران

توهین سخنگوی شورای شهر نیشابور به اباعبدالله(ع)

آقازاده ها برای فرار از جرایم نام خانوادگی شان را تغییر می دهند؟!

اعتراف سرهنگ عراقی از آزادسازی خرمشهر توسط ایرانی ها!

مرگ تلخ مسافر کربلا در بازگشت به ایران!

رفتار وحشیانه منصور و مادرش با نرگس / او را بی حجاب بیرون انداختند

شرط مسخره نسرین با دوست قدیمی اش / مرد عاشق پیشه آبرویش را باخت!

تجاوز گروهی 12 سرباز به دختر 19 ساله / ناگفته های تلخ دختر جوان + عکس

عکس شناگر امریکایی که لقمه کوسه سفید شد + جزییات

راز مرگ شهریار لو رفت!

زن مدلینگ به دار آویخته شد! + عکس

 

کدخبر: 417496 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟