آئودی Q8 مدل 2018 یک خودروی لوکس و مدرن

با افزایش سهم شاسی بلندها از بازار Store خودرو، تولید جدیدترین عضو خانواده شاسی بلندهای آئودی امری اجتناب‌ناپذیر بوده است. Q8 پرچم‌دار جدید ارباب حلقه‌ها است که بالاتر از Q7 قرار داشته و انتخابی شیک‌تر و جذاب‌تر محسوب می‌شود.

به لطف طراحی مدرن‌تر و کابینی کاملاً جدید، این خودرو بسیار متفاوت به نظر می‌رسد. آئودی با تولید Q8 به جنگ رقیبانی همچون ب ام و X6 و مرسدس بنز GLE کوپه می‌رود، دو خودرویی که در چند سال گذشته کلاس شاسی بلندهای کوپه را تعریف کرده‌اند.

خب با این تفاسیر، چه چیزی باعث می‌شود آئودی Q7 و Q8 علیرغم استفاده از پلتفرمی مشترک با یکدیگر تفاوت داشته باشند؟ آئودی در دو سال گذشته تغییرات زیادی را تجربه کرده و این قدبلند لوکس و شیک آن را ثابت می‌کند.

جدیدترین زبان طراحی آئودی در این شاسی‌بلند کوپه با جلوپنجره بزرگ‌تر و اسپورت تر و نمای جلوی زاویه‌دارتر همراه شده است. چراغ‌های جلوی جدید به همراه نوار LED در چراغ‌های عقب نمای جذابی به وجود آورده‌اند. همچنین پنجره‌های بدون فریم نیز حس لوکس بودن را به این خودرو تزریق کرده و باعث می‌شوند Q8 فوراً از رده پایین‌تر خود متمایز شود.

کابین یک‌قدم فراتر گذاشته و طراحی آن از لیموزین بسیار لوکس A8 الهام گرفته است. داشبورد جدید ترکیبی از پلاستیک‌های مشکی نرم و باکیفیت و فلزهای برس خورده است. کابین Q8 فوق‌العاده مدرن حس می‌شود. کیفیت تمامی اجزا عالی بوده اما با بررسی عمیق‌تر برخی نقاط می‌توان فهمید که پلاستیک‌های خراش پذیر هم در فضای داخلی بکار رفته است.

همانند اکثر محصولات لوکس و مدرن آئودی، شاسی‌بلند Q8 نیز از سیستم اطلاعات سرگرمی Hobby جدید MMI آئودی سود می‌برد. یک صفحه‌نمایش 10.1 اینچی اصلی در داشبورد قرار گرفته و دومین صفحه که ابعاد 8.6 اینچی دارد درست بالای کنسول مرکزی نصب شده و عملکردهای رادیو و سیستم تهویه مطبوع را کنترل می‌کند.

پیش از این بارها گفته شده که حذف دکمه‌های فیزیکی و استفاده از صفحات نمایش بزرگ و پیچیده ضرورتاً چیز خوبی نیست زیرا استفاده از تنظیمات عملکردها در زمان حرکت و با استفاده از صفحه‌نمایش به آسانی انجام نمی‌پذیرد. بازخورد هپاتیک صفحات نمایش البته احساس بهتری داشته و اگر دوستدار تکنولوژی‌های جدید باشید احتمالاً از این تکنولوژی خوشتان خواهد آمد؛ اما افرادی که بیشتر با محصولات قدیمی‌تر آئودی مأنوس هستند شاید خیلی متقاعد به استفاده از این سیستم‌های نوین نباشند.

کاکپیت مجازی 12.3 اینچی به‌صورت استاندارد در Q8 نصب شده و استفاده از آن آسان است. تنظیمات مورد استفاده در آئودی واضح‌ترین پشت آمپرهای دیجیتال بازار می‌باشد.

اما بد نیست نگاهی هم به فضای داخلی این شاسی‌بلند لوکس داشته باشید. فضای سرنشینان Q8 در مقایسه با Q7 خیلی زیاد نیست اما فضای زیادی در بخش جلو برای راننده و سرنشین وجود داشته و حتی در بخش عقب نیز فضای مناسبی وجود دارد. استایل کوپه‌ی Q8 بیش از آنکه روی فضای کابین تأثیر گذاشته باشد فضای صندوق را تحت تأثیر قرار داده است.

زمانی که از همه‌ی صندلی‌ها استفاده شده باشد فضای 603 لیتری در صندوق مهیا است و البته صندلی ردیف سوم مشابه Q7 در این خودرو وجود ندارد. با این میزان پول پرداختی شما فضای بیشتری در عقب رنجروور اسپورت خواهید یافت اما خب در مقایسه با دیگر شاسی بلندهای کوپه آئودی دست برتر را دارد.

از نظر سواری Q8 هم احساسی مشابه دیگر محصولات بزرگ آئودی که از پلتفرم MLB Evo گروه فولکس استفاده می‌کنند داشته اما تغییرات کوچکی در مقایسه با Q7 دیده می‌شود. برای مثال تمامی مدل‌های بازار بریتانیا از سیستم تعلیق بادی استفاده کرده و Q8 در راحت‌ترین حالت رانندگی یک کروزر شگفت‌انگیز است. تنها زمانی که سرعت خودرو کم باشد برخی دست‌اندازها عملکرد خودرو را تحت تأثیر قرار خواهند داد و غیر از آن چیز زیادی را متوجه نخواهید شد.

اما با انتخاب حالت دینامیک اوضاع تغییر می‌کند. شکی وجود ندارد Q8 شاسی‌بلندی است که راننده می‌تواند با اعتمادبه‌نفس بالا آن را تحت‌فشار قرار دهد اما در مسابقه‌ای‌ترین حالت سواری خودرو فوق‌العاده تیز می‌باشد. توصیه ما این است که از این حالت تنها در نرم‌ترین جاده‌ها استفاده کنید.

چیز زیادی درباره فرمان و پیشرانه این خودرو نمی‌توان گفت زیرا در سایر محصولات آئودی امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند. فرمان در دست راننده سبک حس می‌شود اما در حالت دینامیک این حس تقریباً محو می‌شود. ولی فرمان به دستورات راننده فوراً عکس‌العمل نشان داده و سریعاً مسیر حرکت را عوض می‌کند.

پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری زیر کاپوت با سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی همکاری می‌کند. این قوای محرکه در مدل سبک‌تر A7 اسپورت بک عملکرد بسیار خوبی داشته و اگرچه به اندازه اعداد پیشنهادی سریع به نظر نمی‌رسد اما هنوز هم آرامش و رفاه بالایی دارد. تنها نقطه‌ضعف این خودرو گیربکس 8 سرعته اتوماتیک با مبدل گشتاور است که در تعویض دنده‌ها کمی تعلل نشان می‌دهد.

آئودی Q8 جدید یک شاسی‌بلند لوکس پرچم‌دار بوده و دلایل زیادی برای انتخاب آن در مقایسه با مدل جادارتر و ارزان‌تر Q7 وجود دارد. فضای سر این خودرو تحت تأثیر خط سقف خمیده قرار نگرفته و طراحی کابین و سیستم اطلاعات سرگرمی آن نیز در جدیدترین محصولات ارباب حلقه‌ها دیده می‌شود. پیشرانه‌ای جذاب و سواری خوب باعث می‌شوند با یک پرچم‌دار شسته‌رفته و رده‌بالا روبرو باشیم.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

کشف جسد دختر زیبا پس از گمشدن! + عکس

شکایت قضایی«الهام چرخنده» از خواهران منصوریان! + سند

فاجعه در خلیج فارس / گزارشی تکاندهنده + جزییات

شهردار سابق تهران دستگیر شد؟!

حمله خونین مرد شیطان صفت به پلیس افسریه تهران / او یک زن را در تاریکی شب به دام انداخته بود

دلیل احمقانه مرد 40 ساله برای تجاوز به 3 دختر زیر 18 ساله اش

خانم بازیگر عکس های ناجورش را حذف کرد! + جزییات

ماجرای لندکروز یک میلیاردی و کفش 3 میلیونی! / مامور پلیس چرا از خود دفاع نکرد؟ + عکس

فیلم لحظه رفتار بیشرمانه زائران عراقی در مشهد!

سهیلا شوهر داشت اما تسلیم 100 دلاری مرد عرب شد!

مرد شرورهنگام تجاوز به زینب17 ساله روی بدن اوتتو کرد+فیلم گفتگو با دختر

فیلم اعتراف راننده ای که پلیس شیراز را کتک زد + عکس

آخرین خبر از سرنوشت تلخ پرنیای 2/5 ساله کرجی + عکس

 

کدخبر: 413382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟