جگوار رقیب تاکسی های آلمان شد

این خودروساز بریتانیایی برای اولین بار 10 دستگاه از کراس اوور الکتریکی خود را به بزرگ‌ترین اپراتور تاکسی مونیخ آلمان تحویل داده است. مرسدس بنز بیشتر تاکسی‌های بازار Store این کشور را تأمین می‌کند و حدود 60 درصد تاکسی‌های آلمان از ساخته‌های مرسدس بوده و بسیاری از آن‌ها را نیز مدل‌های E کلاس با حدود نصف قیمت جگوار I-Pace تشکیل می‌دهند. مدل قابل‌مقایسه مرسدس با جگوار یعنی کراس اوور EQ C تا سال آینده معرفی نخواهد شد.

مدیرعامل جگوار لندروور آقای رالف اسپت دراین‌باره می‌گوید:

ما می‌خواهیم مردم مونیخ را به راندن خودرویی الکتریکی و البته یک جگوار دعوت کنیم. یکی از دلایلی که خواستیم اینجا باشیم ترافیک زیاد است. شما در زمان حضور در شهرهای بزرگی همچون مونیخ با این پدیده روبرو خواهید شد.

تاکسی‌های جدید جگوار بخشی از برنامه شهر مونیخ (زادگاه ب ام و) به منظور کاهش آلایندگی است. مشتری‌ها به ازای هر کیلومتر حضور در این تاکسی‌ها از 20 درصد تخفیف و یارانه شهرداری مونیخ برخوردار خواهند شد. این شهر یکی از بالاترین میزان آلایندگی خودروهای دیزلی در میان شهرهای آلمان را داشته و احتمال ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی قدیمی در این شهر وجود دارد.

جگوار I-Pace با قوای محرکه الکتریکی 395 اسب بخاری عرضه شده و می‌تواند در 4.8 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. نیروی این مجموعه توسط باتری لیتیوم-یونی 90 کیلووات ساعتی تأمین شده و محدوده حرکتی کراس اوور الکتریکی جگوار هم به حدود 480 کیلومتر می‌رسد. با استفاده از شارژر 100 کیلوواتی می‌توان 80 درصد باتری را تنها در 40 دقیقه شارژ کرد.

این خودرو پر از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای همچون خنک یا گرم کردن خودکار باتری‌ها در زمان شارژ است. این کار به منظور اطمینان از شرایط مناسب خودرو صورت می‌گیرد. سیستم اطلاعات سرگرمی Hobby جدید جگوار نیز دارای ناوبری هوشمندی است که مسیر پیش رو را دقیقاً آنالیز می‌کند تا کاربر از میزان برد باقی مانده خودرو مطلع شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فرار جوان لخت از دست 2 شرور در نیمه شب تهران + عکس لحظه فرار

نقشه 6 نفوذی برای بالا کشیدن پروژه 800 میلیارد تومانی در مشهد

تجاوز به پسر 15 ساله در بوفه مدرسه / او دانش آموزان زیادی را بی عفت کرده است +عکس

اقدام وحشتناک 2 شرورافغانی با مادر و دختر مشهدی/دست و پای ما را بستند+عکس

14 سالم بود که پسری بدون پدر به دنیا آوردم!

حکم عجیب دادگاه برای شرور معروف و شاخ اینستاگرام کرج

حبس ابد برای جوان شیطان صفت + عکس

جزئیات قتل در بازار سید اسماعیل/ فیلم و عکس قاتل فراری

دختر تهرانی 6 بار در ماه برای 200 هزار تومان عروس می شود!

شوهرم بی هوش بود که پسر جوان سراغ من آمدند! + ناگفته های وحشتناک لیلا

دختر 12 ساله بودم که شوهر مادرم گستاخانه به سراغم آمد

دوست صمیمی ام با زنم می خوابید / او نقشه کشید تا زنم را طلاق دهم + عکس

هنگام تجاوزبه پیر زن در اتاق خوابش از حال رفت /جوان قوی هیکل نیمه شب از بالکن وارد اتاقم شده بود

 

کدخبر: 404915 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟