تیزر کراس‌اوور جدید فولکس‌ واگن منتشر شد

فولکس‌واگن با رونمایی از کانسپتی بنام T-Cross Breeze در نمایشگاه ژنو 2016 برای اولین بار از نام T-Cross استفاده کرد؛ اما این کانسپت یک کراس‌اوور کوچک کابریولت بود که احتمالاً هیچ‌گاه به تولید نخواه رسید اما در عوض فولکس‌واگن قصد دارد از نام T-Cross برای کراس‌اوور تولیدی کوچکی با ترکیبی سنتی استفاده کند. این خودرو که کوچک‌ترین کراس‌اوور فولکس‌واگن محسوب می‌شود، تقریباً مراحل آزمایش خود را پشت سر گذاشته و در حال نزدیک شدن به زمان رونمایی خود است. به همین دلیل سازندهٔ آلمانی انتشار تیزرهای T-Cross را شروع کرده است. این کراس‌اوور جدید رسماً و به‌طور کامل در پاییز امسال معرفی می‌شود اما پیش از آن حالا یک اسکچ طراحی رسمی از T-Cross منتشر شده که نمای عقبی آن‌را نشان می‌دهد. در این تیزر می‌توان چراغ‌های عقب سراسری و متصل‌به‌همی را مشاهده کرد که پیش‌ازاین پوشش‌های استتاری در تصاویر جاسوسی مانع فاش شدن آن شده بودند.

از سوی دیگر اما تاکنون تصاویر جاسوسی زیادی از T-Cross منتشر شده که از روی آن‌ها تا حدودی می‌توان به طراحی آن پی برد. به همین دلیل بر اساس این تصاویر جاسوسی و همین‌طور با نیم‌نگاهی به ویژگی‌های طراحی کانسپت T-Cross Breeze، رندری احتمالی از T-Cross طراحی شده تا ایده‌ای دقیق‌تر از استایل این کراس‌اوور جدید آلمانی ارائه گردد. فولکس‌واگن با رونمایی از نسل جدید مدل لوکس توآرگ در اوایل امسال، زبان طراحی جدیدی را برای کراس‌اوورهای خود ارائه نمود؛ بنابراین انتظار می‌رود T-Cross هم ویژگی‌هایی را از برادر بزرگ‌ترش قرض گرفته باشد. واضح‌ترین شباهت بین این دو خودرو در نمای جلویی و خصوصاً در فرم چراغ‌ها دیده می‌شود.

T-Cross بر اساس هاچ‌بک ساب‌کامپکت پولو ساخته شده و بنابراین در زیر پوستهٔ آن همان پلت‌فرم MQB A0 قرار دارد که در کراس‌اوور ساب‌کامپکت سئات یعنی آرونا هم استفاده شده است؛ بنابراین T-Cross برادر آلمانی آرونا محسوب می‌شود. فولکس‌واگن فعلاً اما از داخل T-Cross تصویر یا تیزری منتشر نکرده ولی بااین‌حال انتظار می‌رود در این قسمت اشتراکات زیادی با هاچ‌بک پولو داشته باشد. این کراس‌اوور ساب‌کامپکت جدید با 4.10 متر طول، در جایگاهی پایین‌تر از مدل T-Roc قرار می‌گیرد. هرچند T-Cross در بیرون کراس‌اوور کوچکی است اما فولکس‌واگن وعده داده است که T-Cross در داخل فضای شگفت‌انگیزی را ارائه می‌کند. علاوه بر این، صندلی‌های عقب خودرو نیز کشویی خواهند بود. به لطف این ویژگی که سطح بالایی از انعطاف‌پذیری را فراهم می‌کند، مالکین می‌توانند با عقب و جلو بردن صندلی‌های عقب، یا فضای صندوق بار را افزایش دهند و یا بر فضای زانوی سرنشینان عقب اضافه کنند.

وعدهٔ دیگری که فولکس‌واگن در رابطه با این کراس‌اوور ساب‌کامپکت جدید داده است این است که به لطف تجهیز به تکنولوژی‌های ایمنی همچون سیستم حفظ حرکت میان خطوط و جلوگیری از برخورد جلو، T-Cross یکی از ایمن‌ترین کراس‌اوورهای بازار Store خواهد بود. انتظار می‌رود برای این ماشین یک پیشرانهٔ 1 لیتری سه سیلندر بنزینی TSI و یک واحد 1.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی TSI ارائه گردد درحالی‌که امکان ارائهٔ یک موتور 1.6 لیتری دیزلی TDI هم وجود دارد؛ اما هنوز مشخص نیست که برای T-Cross امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک وجود خواهد داشت یا نه. البته اگر این خودرو صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه گردد هم تعجبی ندارد چراکه امروزه بسیاری از کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت به این صورت تولید می‌شوند. درهرحال همان‌طور که گفته شد T-Cross که چهارمین کراس‌اوور فولکس‌واگن در اروپا محسوب می‌شود، رسماً در پاییز امسال رونمایی خواهد شد. همچنین احتمال ساخت کراس‌اووری حتی کوچک‌تر از این با نام T-Track بر اساس هاچ‌بک شهری آپ هم وجود دارد که شاید چیزی شبیه به نسخهٔ تولیدی کانسپت تایگان باشد اما فعلاً تولید این مدل تأیید نشده است.

 

کدخبر: 396186 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟