ثبت رکوردشکنی کونیگ زگ آگرا RS

کونیگ زگ با ثبت رکوردهای سرعت شگفت‌انگیز اصلاً بیگانه نیست؛ و درحالی‌که آگرا RSN (آخرین مدل ساخته شده از آگرا RS) به اندازه مدل تست شده و رکوردشکن نوادا سریع نیست اما هنوز هم رکورد بسیار احساس‌برانگیز 390.15 کیلومتر در ساعت را در مسافتی کمتر از 2.09 کیلومتر ثبت کرده است.

این رکورد در بریتانیا ثبت شده است. رویداد موردنظر که Vmax200 نامیده می‌شود به منظور تست خودروهای بسیار قدرتمند بکار می‌رود؛ و کونیگ زگ آگرا RSN با سرعت یاد شده رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرده است. رکورد پیشین نیز در سال 2016 توسط دیگر محصول افسانه‌ای این برند یعنی One:1 با سرعت 386.24 کیلومتر در ساعت ثبت شده بود.

اما برای رویداد پرسرعت امسال، مالک خودروی آگرا RSN آقای نیل میلر در بار اول به سرعت 376.58 کیلومتر در ساعت دست یافت اما پس از آن یکی از رانندگان کارخانه‌ای کونیگ زگ آقای نیکلاس لیلجا پشت فرمان نشست و رکورد جدید 390.15 کیلومتر در ساعت را ثبت نمود.

لیلجا در بیانیه‌ای گفته است:

این خودرو کل روز قوی بود. ما باید تنظیمات مناسبی را روی بال عقب فعال اعمال می‌کردیم زیرا در طول روز پیشرفت داشتیم بنابراین احتمالاً در دفعات بعدی می‌توانیم سرعت بیشتری را نیز ثبت کنیم.

کونیگ زگ آگرا RS سال پیش و در صحرای نوادا توانست با سرعت 447.23 کیلومتر در ساعت رکورد جهانی گینس را به نام خود ثبت کند. این رکورد بنا به درخواست مالک خودرو که می‌خواست پرفورمنس هایپرکار 1360 اسبی خود را مشاهده کند به دست آمد. ویدئوی منتشر شده نشان می‌دهد که RS حتی سریع‌تر از رکورد ثبت شده بوده و به صورت لحظه‌ای توانسته به سرعت 457.53 کیلومتر در ساعت نیز دست یابد.

کونیگ زگ اوایل ماه جاری اعلام کرد که تمامی 25 نمونه برنامه ریزی شده از آگرا RS را ساخته و هم‌اکنون تمرکز خود را روی ساخت دو مدل نهایی فاینال ادیشن گذاشته و سپس به ساخت رگرا ادامه خواهد داد. RSN اساساً آخرین نسخه از آگرا RS بوده هرچند این برند یک نسخه جدید از مدلی را که قبلاً در حال تست تصادف Crash کرده بود خواهد ساخت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 375461 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟