جشن تولد تولید ده هزارمین سوپر اسپرت لامبورگینی با حضور کارمندان

ده هزارمین دستگاه از سوپر اسپورت لامبورگینی اوراکان خط تولید کارخانه در ایتالیا را ترک نمود.

ده هزارمین مدل تولیدی یک دستگاه اوراکان پرفورمنته بوده که دارای رنگ بدنه سبز ورده مانتیس و پیشرانه 10 سیلندر 5.2 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 640 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتون متری می‌باشد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این موشک زمینی تنها در 2.9 ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت آن نیز فراتر از 325 کیلومتر در ساعت است.

اوراکان تا چند سال دیگر در خط تولید حضور خواهد داشت اما قبلاً جزئیاتی از جایگزین این خودرو منتشر شده است. مدیر فنی ارشد این کمپانی آقای مائوریزیو رجیانی در مصاحبه با کار اند درایور گفته است که پیشرانه 10 سیلندر لامبورگینی بخشی از DNA شرکت بوده و در نسل بعدی نیز حضور خواهد داشت. او گفته است:

چرا ما باید کار متفاوتی را انجام دهیم؟ اگر به پیشرانه تنفس طبیعی اطمینان داشته باشید پس چه نیازی به استفاده از پیشرانه 6 یا 8 سیلندر وجود دارد؟

علیرغم اینکه رجیانی به استفاده از پیشرانه 10 سیلندر اشاره کرده اما گفته که برخی تغییرات در آینده رخ خواهد داد. هنوز چیزی بصورت رسمی اعلام نشده اما به نظر می‌رسد رجیانی به احتمال بکار بردن تکنولوژی الکتریکی سازی به منظور پاس کردن استانداردهای مصرف سوخت و آلایندگی اشاره داشته است. البته این کار خیلی مایه تعجب نیست زیرا جانشین آونتادور نیز طبق گفته‌ها دارای قوای محرکه هیبریدی خواهد بود.

رجیانی تصریح کرده لامبورگینی به ارائه سوپرکارهایی با سیستم چهار چرخ محرک و دیفرانسیل عقب متعهد است زیرا همیشه به علائق مشتریان احترام می‌گذارد. البته لامبورگینی دنباله‌روی خودرویی همچون ب‌ام‌و M5 نخواهد بود که سیستم انتقال نیروی آن با فشار یک دکمه می‌تواند به حالت دیفرانسیل عقب دربیاید. به عقیده رجیانی، خودروهای چهار چرخ محرک با تعلیق و تنظیمات خاصی ارائه می‌شوند که منجر به وزن اضافی نیز خواهد شد و حالت انتخاب دیفرانسیل عقب تنها، برای چنین خودرویی معقولانه نخواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 366513 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟