شیک ترین و اسپرت ترین فراری 2019

واضح است که پورتوفینو بهترین محصول فراری نیست. این محصول جدید مارانلو به صف بزرگانی همچون 488GTB و 812 سوپرفست پیوسته است. پورتوفینو بهترین گزینه برای کسانی است که سرعت و برازندگی را توأمان می‌خواهند.

پورتوفینو جایگزین فراری کالیفرنیا شد. کالیفرنیا پرفروشترین محصول تاریخ فراری تاکنون است که توانست طیف جدیدی از مشتریان را به سمت فراری روانه کند؛ حدود 70 درصد از خریداران فراری کالیفرنیا، برای اولین مرتبه بود که یک خودروی فراری را خریداری می‌نمودند. به گفته مسئولان شرکت فراری، یکی از لحظات ناب در تجارت، زمانی است که به اهداف فروش دست پیدا می‌کنیم. طرفداران پروپاقرص فراری شاید از عملکرد نسبتا ضعیف آن در جاده و ظاهر متفاوت کالیفرنیا اندکی ناراضی باشند اما مشتریان جدید از شتابگیری سریع، صدای غرش مانند اگزوز، سقف جمع شونده و قیمت مناسب آن احساس رضایت می‌کردند. همچنین 85 درصد مالکان کالیفرنیا از خودروی خود در مصارف روزانه استفاده می‌کنند که حدود 1.5 برابر بیشتر از صاحبان دیگر محصولات اسپرت فراری است. در 30 درصد مواقع نیز از صندلی‌های ردیف عقب آن استفاده می‌شود.

پورتوفینو 2019 ضمن بهره‌گیری از ساختار مشترک با کالیفرنیا، سعی در تقویت نقاط قوت و حذف نقاط ضعف کالیفرنیا دارد.

پورتوفینو سریعتر، سبکتر و پرشتاب تر شده اما نکته مهمتر برای مشتریان، افزایش دامنه حرکتی به 740 کیلومتر با یک باک سوخت، گشایش فضای پای سرنشینان عقب به میزان 2 اینچ و سقف جمع شونده در سرعت های زیر 40 کیلومتربرساعت است.

این خودرو نسبت به نسل قبلی به اندازه 0.6 اینچ طویل تر، 1.2 اینچ عریضتر و 0.1 اینچ، کم ارتفاع‌تر شده است. فاصله بین محورهای جلو و عقب در هر دو مدل پورتوفینو و کالیفرنیا یکسان و برابر با 267 سانتیمتر است. بالا و پایین آمدن سقف، سطوح محکم، خطوط شخصیتی مجعد و جزییات ساده از جمله مواردی هستند که ظاهری عضلانی و فاخر به پورتوفینو بخشیده‌اند.

داخل کابین عمدتا از GTC4Lusso به عاریت گرفته شده و صفحه نمایشگر 10.3 اینچی به همراه نمایشگر کوچک سمت سرنشین، به نمایش اطلاعات مختلف مشغول هستند. ترکیب چرم و آلومینیوم و فیبر کربن ظاهری شیک و البته مدرن به کابین بخشیده است.

با وجود ادعای سازنده در خصوص افزایش فضای پای ردیف عقب، این قسمت تنها برای کودکان مناسب است.

تلاش زیادی برای کاهش وزن و افزایش استحکام پلتفرم نسبت به آنچه در کالیفرنیا به کار رفته، صورت گرفته است. وزن کلی به میزان 10 درصد کاهش یافته، استحکام پیچشی 35 درصد افزایش و نقاط اتصال سیستم تعلیق به اندازه 50 درصد مستحکم‌تر شده است. فنرهای جلو و عقب به ترتیب 15.5 و 19 درصد سفت‌تر شده‌اند و کنترل تکان‌های بدنه ارتقا داده شده است. دیفرانسیل الکترونیکی نسل سوم در عقب و فرمان الکتریکی که هفت درصد چابکتر شده، در جلو تعبیه شده‌ است‌.

پیشرانه 3.9 لیتری تویین توربو کالیفرنیا ارتقا داده شده و هم اکنون از توانائی تولید 591 اسب بخار در 7500 دور در دقیقه و گشتاور 760نیوتن‌متر در بازه 3000 تا 5250rpm برخوردار شده است. این ارقام به اندازه 38 اسب بخار و 4 نیوتن‌متر نسبت به قبل افزایش یافته است.

طبق ادعای فراری، اعمال تغییراتی همچون ارتقای توان پیشرانه، استفاده از منیفولد دود یکپارچه با هوزینگ توربو و شاتون پیستونهای جدید با قابلیت تحمل 10 درصد فشار بیشتر، باعث شده تا پورتوفینو 5 درصد سریعتر از کالیفرنیا باشد.

وزن کمتر و توان بیشتر پیشرانه به معنای افزایش چابکی بوده که باعث شده تا این خودروی 210,738 دلاری به سرعتهای بالاتر از 320 کیلومتربرساعت نیز دست یابد. با توجه به رکورد 3.5 ثانیه فراری کالیفرنیا در رسیدن به سرعت 96 کیلومتربرساعت از حالت سکون، انتظار می‌رود شتاب پورتوفینو کمتر از این مقدار باشد. این رکورد پورتوفینو را سریعتر از خودروهایی همچون مرسدس AMG SL65 و آستون مارتین DB11 وی8 نموده‌ است.

باید بدانید که پورتوفینو یک فراری کامل است نه یک نمونه خام؛ این دقیقا همان چیزی است که در جاده احساس خواهید نمود.

با وجود انتخاب حالت کامفورت، بواسطه سوییچ تعبیه شده بر روی غربیلک فرمان، ترکیب کاربرد گیربکس هفت سرعته دوآل کلاچ و پیشرانه V-8، نیروی کشش مناسبی در پورتوفینو پدیدار می‌شود.

در این حالت، جعبه‌دنده به طرز ماهرانه‌ای گشتاور نسبتا زیاد پیشرانه را به خدمت گرفته و به منظور کاهش مصرف سوخت و صدای پیشرانه، سریعا به سراغ دنده‌های بالاتر می‌رود. این خودرو مسیرهای روستایی را با دنده هفت و دور موتور 1500rpm پشت سر می‌گذارد.

با چرخاندن سوییچ روی غربیلک فرمان و انتخاب حالت اسپرت، پورتوفینو خودش را جمع و جور نموده و دقت پاسخگویی‌اش به مراتب افزایش می‌یابد. حتی با وجود سفت شدن تعلیق در حالت اسپرت و استفاده از تایرهای عملکرد بالا، سواری پورتوفینو همچنان از نرمی نسبتا کافی برخوردار است. استحکام و صلبیت بدنه در حد مطلوبی قرار داشته و آثاری از صدا و لرزشهای غیر عادی مشاهده نمی‌شود. البته گاهی اوقات ارتعاشات خفیفی در غربیلک فرمان و کف خودرو قابل درک خواهد بود. واکنش پورتوفینو به ترمز شدید در پیش از ورود با سرعت بالا به پیچ، کاملا دقیق است و در خروج از پیچ نیز خوب عمل می‌کند.

عملکرد مجموعه فرمان سبک و دقیق بوده اما با وجود چسبندگی بالای این خودرو نسبت به جاده، حس دقیقی از تماس لاستیک‌های جلو با آسفالت، به راننده منتقل نمی‌شود. دیفرانسیل الکترونیکی به کمک سامانه توزیع بهینه گشتاور و فرمان فرزتر، منجر به ورود مطمئن‌تر و چابکتر به پیچ و خروج با کشش مناسب‌تر از آن شده است.

اگر نیاز دارید تا سریعتر برانید، فراری 488GTB و یا اسپایدر را انتخاب نمایید. پورتوفینو مخصوص لذت بردن از گشت و گذار در جاده است؛ شاسی این خودرو ثبات و همگرایی لذت بخشی را رقم می‌زند و در حالی که سقف خودرو باز شده است، از رانندگی فرح‌بخش با این خودروی ایتالیایی لذت دوچندان خواهید برد. همچنین با جمع کردن سقف فلزی قادر هستید تا به نحو احسن از جنبه های اسپرت پورتوفینو بهره‌مند شوید. این کاربرد دوگانه همان چیزی است که مشتریان از فراری پورتوفینو انتظار دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 359931 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟