پورشه، تسلا و مک لارن به جنگ با یکدیگر می روند!

در شرایط فوق‌العاده عالی، مک لارن 720S تقریباً تمامی خودروهای چهار چرخ دیگر را از نظر شتاب شرمنده کرده است. آیا می‌توان پورشه 918 اسپایدر را نیز به این لیست اضافه کرد؟!

اخیراً دست‌اندرکاران DragTimes مک لارن 720S نارنجی رنگ خود را به رویداد درگی در فلوریدا برده‌اند تا ببینند که آیا این سوپرکار بریتانیایی می‌تواند در مسابقه 800 متر پورشه 918 اسپایدر را شکست دهد یا خیر.

اگرچه در خط استارت این مسابقه شاهد رد لاستیک زیادی هستیم اما پیست فلوریدا نسبت به مسیر درگ عادی چسبندگی کمتری دارد. در حقیقت مک لارن در اولین تست خود شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 5.1 ثانیه‌ای را ثبت کرده که به خاطر هرزگردی چرخ‌ها بوده است.

زمانی که سوپر اسپورت مک لارن قرار بوده در مقابل هایپرکار چهار چرخ محرک ژرمن‌ها قرار گیرد، راننده لانچ فوق‌العاده‌ای با 720S داشته اما هنوز هم فرستادن حدود 700 اسب بخار قدرت به چرخ‌های عقب همیشه با محدودیت‌های خاص خود همراه بوده است.

متعاقب این امر، این 918 است که زودتر از 720S خط پایان را رد می‌کند. موضوع جالب اینکه فاصله سرعت هر دو خودرو بسیار کم بوده و این امر نشان دهنده توانایی‌های بسیار بالای مک لارن در ساخت خودروهایی است که مدل‌های رده‌بالاتر را به چالش می‌کشد. در نهایت تسلا مدل S P100D نیز باید با دشمنانش سرشاخ شود. یک خودروی تمام الکتریکی که البته قدرت 588 اسب بخاری آن چندان جلب توجه نمی‌کند اما وقتی بدانیم که گشتاور 1247 نیوتن متری و انتقال نیرو به هرچهار چرخ دارد، این سدان قابل احترام را جدی‌تر خواهیم گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 351983 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟